تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۵۷۴۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ جدید سرویس مدارس در اهواز اعلام شد
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به اعلام نرخ جدید سرویس مدارس، گفت: همه رانندگان و خودروهای سرویس باید دارای پروانه فعالیت و تحت پوشش سازمان تاکسیرانی باشند و اولیا دانش‌آموزان از سرویس‌های غیرمجاز استفاده نکنند.

امیرصفی خانی  با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و اهمیت موضوع سرویس مدارس، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اهمیت دارد، موضوع سرویس مدارس و حمل و نقل دانش‌آموزان است. بر این اساس دستوالعمل اجرایی از سوی وزیر کشور ابلاغ شده که بر اساس ماده 3 این دستورالعمل کارگروه ماده 18 متشکل از آموزش‌ و پرورش، شهرداری و نماینده شورای انجمن اولیا مربیان شهر باید تشکیل شود تا نرخ‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: در این کارگروه همچنین هزینه‌های نظارتی و فرهنگی موضوع تبصره 2 ماده 18 نیز به تصویب می‌رسد و توسط فرمانداری ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: یکی از موارد این دستورالعمل تعهدات پیمانکار است که از این تعهدات می‌توان به رعایت تعداد سرنشینان، سلامت راننده خودرو، رعایت شئونات اسلامی، نصب چراغ زرد بر روی ناوگان و دیگر موارد اشاره کرد.

صفی‌خانی با تأکید بر استفاده اولیا از خودروهای دارای مجوز اعلام کرد: همه رانندگان و خودروهای سرویس باید دارای پروانه فعالیت و تحت پوشش سازمان تاکسیرانی باشند؛ اولیا دانش‌آموزان از سرویس‌های غیر مجاز استفاده نکنند.

وی در خصوص نظارت بر عملکرد این خودروها گفت: در 4 ناحیه آموزش‌ و پرورش 4 دستگاه خودرو نظارتی در معیت پلیس راهور قرار داده شده و در این نظارت‌ها رعایت تعداد سرنشینان خودرو، داشتن بیمه‌نامه، رعایت نرخ‌نامه مصوب و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تخلف با آنها طبق مقررات و قوانین برخورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز تأکید کرد: والدین در صورت مشاهده هر گونه تخلف مانند گرفتن دریافت اضافه کرایه بر نرخ مصوب، عدم رعایت شئون اسلامی یا هر گونه تخلف از قوانین این تخلفات را به مدیران مدرسه گزارش دهند تا مطابق قوانین با آنها برخورد شود.

صفی‌خانی در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی نرخ‌نامه جدید گفت: یکی از ابتکارات این سازمان چاپ هزار نسخه نرخ‌نامه مصوب ماهانه خودروهای مدارس بود که در اختیار آموزش‌ و پرورش قرار گرفت تا اولیا دانش‌آموزان اطلاع کامل از نرخ‌نامه‌ها داشته باشند و از سوءاستفاده برخی افراد جهت درخواست مبلغ اضافه کرایه جلوگیری شود.

نرخ اعلام شده از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز به شرح زیر است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار