تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۵۶۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت درب ضد سرقت ویلایی چه قدر است ؟
قیمت درب ضد سرقت مانند قیمت هر کالای دیگری، تابعی از عوامل مختلف است که در این مقاله بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم داد.



ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که در یک فضای باز باغ مانند ساخته شده و با دیگر سازه‌های هم‌جوار فاصله زیادی دارد. این فاصله گاهی موجب می‌شود که امنیت ساختمان کمی پایین بیاید؛ به خصوص وقتی صاحب‌خانه در محل حضور ندارد. به همین خاطر، این روزها شاهد استفاده از تجهیزات متعددی هستیم که با هدف ارتقا امنیت چنین ساختمان‌هایی طراحی و تولید شده‌اند. یکی از بهترین محصولات درب ضد سرقتی است که از آن به عنوان درب لابی و ویلایی در بازار یاد می‌شود.

همانطور که می‌دانید؛ درب ضد سرقت از اجزای مختلفی تشکیل شده که تک تک آنها می‌توانند از عوامل تاثیر‌گذار روی قیمت این نوع درب باشند. علاوه بر این، چند فاکتور مهم دیگر نیز وجود دارد که همان اثر را روی قیمت درب ضد سرقت دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد هر دو دسته از این عوامل توضیحات تکمیلی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید خرید به‌صرفه‌تر و منطقی‌تری داشته باشید.

اهمیت آشنایی با عوامل موثر بر روی قیمت درب ضد سرقت ویلایی

به طور کلی، شناخت عوامل موثر بر روی قیمت درب ضد سرقت ویلایی و درب لابی به شما کمک خواهد کرد که هم محصولی با مشخصات مورد نظر را انتخاب کنید و هم بتوانید با تغییر این عوامل و سفارشی‌سازی محصول، قیمت را تا جای ممکن پایین نگه دارید. بنابراین بعد از آشنایی با عواملی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد؛ این توانایی را به دست می‌آورید که در زمان انتخاب، از قیمت اعلام شده مطمئن شوید و جلوی ضرر مالی ناشی از خریدهای گران را بگیرید.

· کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید

منظور از مواد اولیه، متریالی است که برای ساخت بخش‌های اصلی درب مورد نیاز می‌باشد. بر اساس این تعریف، یراق‌آلاتی که از اجزای اصلی درب محسوب نمی‌شوند؛ در این دسته قرار نخواهند گرفت.

در حال حاضر، درب‌های ضد سرقت موجود در بازار بر اساس کشور سازنده به 3 دسته درب‌های ایرانی، درب‌های چینی و درب‌های ترک طبقه‌بندی می‌شوند که به دلیل کیفیت‌های متفاوت، از قیمت‌های مختلفی نیز برخوردار هستند. در بین این محصولات، در‌ب‌های ضد سرقت ساخت ترکیه، از مواد اولیه باکیفیت‌تری تولید شده و قیمت بالاتری دارند.

درب‌های ایرانی نیز به دلیل اینکه عمدتا فقط کار مونتاژشان در کشور انجام می‌شود و کلیه مواد خام مورد نیاز برای تولیدشان از ترکیه وارد می‌شود؛ نسبت به کیفیت از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. اما درب‌های چینی در این لیست رتبه آخر را دارند و با وجود کیفیت مناسب و در حد استاندارد، قیمت‌شان نسبت به دو رقیب دیگر پایین‌تر است.


به غیر از ساختار بدنه، جنس روکشی که روی درب به عنوان لایه نهایی کشیده می‌شود نیز می‌تواند عامل موثری روی قیمت نهایی محصول باشد. روکش‌های پرکاربرد در تولید درب ضد سرقت از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت‌های فاحشی دارند. به عنوان مثال دربی که با روکش چوب طبیعی پوشیده می‌شود گران‌تر از دربی است که روکش آن از جنس PVC است.

عامل سومی که در این دسته جای می‌گیرد؛ ورق فولادی به کار رفته در بخش داخلی درب است. همانطور که می‌دانید؛ بسیاری از مزایای درب‌های ضد سرقت، به کیفیت این ورق فلزی وابسته هستند. بنابراین هر چقدر از ورق بهتر و ضخیم‌تری در داخل درب استفاده شده باشد؛ علاوه بر مقاومت، قیمت درب نیز افزایش پیدا می‌کند.

به عنوان مثال محصولاتی که از فولاد درجه یک در کنار استیل‌هایی با ضخامت بالا در تولیدشان استفاده می‌شود؛ قیمت بیشتری نسبت به درب‌هایی دارند که لایه داخلی‌شان از این جنس فولاد نیست.

· کیفیت یراق‌آلات

منظور از یراق‌آلات، لولاها، قفل، چشمی و مواردی از این دست هستند. در کارگاه‌های تولید و مونتاژ درب ضد سرقت در سراسر جهان، از برندهای مختلفی برای تهیه این یراق‌آلات استفاده می‌شود که تفاوت عمده بین آنها، کیفیت و قیمت است.

یراق‌آلات چینی تقریبا جزء بی‌کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین‌های بازار هستند و برندهای ایتالیایی، علاوه بر ماندگاری بالا، از قیمت بیشتری نیز برخوردار می‌باشند. اما قفل‌ها و یراق‌آلات ترک از نظر کیفیت و قیمت، در میانه‌های این طیف وسیع قرار دارند.

در بین برندهای ترک نیز محصولات متنوعی وجود دارد که از درجه کیفی و قیمت‌های متمایزی برخوردار هستند. به عنوان مثال قفل‌های تیپ ترک از نظر کیفیت محصولات بسیار خوبی هستند اما بیشتر مشتریان قفل‌های کاله که کمی گران‌ترند را ترجیح می‌دهند. در بین تمام گزینه‌ها، یراق‌آلات چینی، اصلا گزینه خوبی نیستند و معمولا ضمانت معتبری ندارند. ضمن اینکه در صورت خرابی، ممکن است هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کنند.

· ابعاد و سایز درب

بیشتر درب‌های آماده موجود در بازار، بر اساس سایزهای استاندارد 105*205 و 110*210 تولید می‌شوند؛ اما اگر قصد داشته باشید روی چهارچوب قدیمی ساختمان یک درب ضد سرقت مطمئن نصب کنید؛ مجبور هستید تحت شرایطی، درب را متناسب با سایز چهارچوب سفارش دهید.

اگر این تغییر سایز جزئی باشد؛ ممکن است بتوان با اعمال برخی از تغییرات، همین درب‌های آماده را روی چهارچوب قدیمی استفاده کرد. اما اگر نیاز به اعمال تغییرات زیاد باشد؛ هزینه تولید بیشتر می‌شود و باید مبلغ بیشتری برای خرید بپردازید.

به عنوان مثال اگر عرض چهارچوب پاسخگوی درب یک لنگه نباشد؛ تولیدکننده مجبور می‌شود که یک درب یک لنگه را با نیم یا یک لنگه درب دیگر ترکیب کند و این موضوع به شدت هزینه تولید را افزایش می‌دهد.


· افزودن ویژگی‌های خاص به محصول

همه درب‌های آماده‌ای که در بازار مشاهده می‌کنید؛ مجهز به ویژگی‌های فنی یکسانی نیستند. به عنوان مثال برخی از تولیدکنندگان با هدف کاهش هزینه‌های تولید اقدام به حذف مزیت مهمی مانند ضد دیلم بودن درب می‌کنند که زیاد کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. بنابراین اگر درب ضد سرقتی را در بازار به شما پیشنهاد کردند که بیشتر از آنچه که فکر می‌کردید ارزان است؛ حتما در مورد ویژگی‌های فنی آن از فروشنده سوال کنید و اگر ویژگی که مد نظرتان است در محصول وجود نداشت؛ حتما از او بخواهید که نمونه‌ای دیگر که حاوی مشخصات مورد نظر شماست را معرفی کند. اضافه کردن هر کدام از این ویژگی‌های حذف شده؛ هزینه تولید را دستخوش تغییر می‌کند و طبیعتا قیمت پیشنهاد بعدی، قابل مقایسه با محصول اولی که به شما معرفی شده بود نیست.

روکوب‌ها نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که بنا به درخواست مشتری امکان اضافه کردن آن به محصول وجود دارد و تاثیر مستقیم روی قیمت درب ضد سرقت می‌گذارد. اکثر مشتریان، به دلیل زیبایی ظاهری بیشتر درب‌های حاوی روکوب، به سراغ این محصولات می‌روند و حاضرند این هزینه اضافه را پرداخت کنند. فراموش نکنید که تغییر رنگ و استفاده از یک رنگ جدید روی رنگ پایه درب نیز دیگر عاملی است که قیمت محصول را افزایش می‌دهد.

· سایر عوامل

در این دسته، 2 عامل مهم وجود دارد که یکی از آنها هزینه حمل و دیگر دستمزد نصب است. هر چقدر فاصله فروشگاه یا کارخانه تا محل نصب بیشتر باشد؛ طبیعتا باید هزینه حمل بیشتری بپردازید. علاوه بر این، گاهی شرایطی در محل نصب حاکم است که این پروسه را سخت‌تر و زمان‌بر می‌کند. به عنوان مثال اگر ابعاد چهارچوب طوری باشد که برای نصب نیاز به تخریب داشته باشید؛ دستمزد تخریب و بنایی به علاوه هزینه خرید مصالح، جمع نهایی فاکتور را افزایش می‌دهد.

" برایخرید درب ضد سرقتتولیدی سهند درب و همچنین خرید اینترنتی درب ضد سرقت ، می‌توانید با شماره‌های درج شده در قسمت تماس با ما در وب‌سایت این مجموعه تماس بگیرید. "

:
:
:
آخرین اخبار