تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۵۵۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوش درگیر تأمین زمین نهضت ملی مسکن/ وزارت راه و شهرسازی ورود کند
طولانی شدن پروسه واگذاری زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شوش باعث نارضایتی شهروندان شده است و باید وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل ورود کند.

شوش درگیر تأمین زمین نهضت ملی مسکن/ وزارت راه و شهرسازی ورود کند

 سجاد عبیدی پور: خانه دار شدن یکی از نیازهای اساسی هر فردی است و این نیاز به یک آرزو تبدیل شده است؛ افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن و بالا رفتن سرسام‌آور قیمت اجاره‌بها هر فردی در جامعه به خصوص جوانان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی مهم‌ترین شعار سید ابراهیم رئیسی در انتخابات بود که باعث ایجاد امید در جامعه شد؛ دولت جدید برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این وعده‌ها از روزهای اول آغاز کار دولت دست به کار شده و طرح جهش مسکن یا همان نهضت ملی مسکن را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار داد.

پس از فعال شدن سامانه ثبت نام برای مسکن ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی نام برخی شهرها به دلایل مختلفی در این سامانه نبود که باعث نارضایتی مردم شد؛ شهرستان شوش یکی از شهرهایی بود که نامش در این سامانه نبود و دلیل آن هم نبود زمین مورد نیاز برای این طرح است.

در این راستا گزارشی تحت عنوان «شوش زمین ندارد / طرح «نهضت ملی مسکن» در شوش اجرا نمی‌شود» منتشر شد که پس از مدتی فرماندار سابق شهرستان شوش در مصاحبه خبری از رفع مشکل زمین مسکن ملی شد.

بیش از ۶ ماه از مصاحبه «عدنان غزی» فرماندار سابق شهرستان شوش می‌گذرد اما این روزها بازهم همان قصه زمین باعث شده تا اجرای نهضت مسکن ملی در شوش پیشرفت خوبی نداشته باشد.

شوش همچنان درگیر تأمین زمین

تأمین زمین مورد نیاز برعهده اداره کل و شهرسازی است؛ براساس آخرین اطلاعات واگذار نشدن زمین به بنیاد مسکن باعث شده تا طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شوش با کندی پیش برود.

یکی از شهروندان شوش  از طولانی شدن اجرای طرح نهضت ملی مسکن گلایه کرد و گفت: بیشتر شهرها این طرح مسکن ملی را شروع کردند اما شوش همچنان درگیر تأمین زمین است.

وی افزود: اگر زمینی برای این طرح در شهرستان شوش وجود دارد در اختیار بنیاد مسکن قرار بدهند تا عملیات اجرایی ساخت شروع شود و اگر زمینی هم شوش ندارد باید مسئولان ملی و استانی فکری به حال آن کنند.

این شهروند شوشی ادامه داد: شهر شوش را هرکجای آن را نگاهی کنید زمین‌های خالی به چشم می‌خورد که سالهاست رها شده‌اند. چرا این زمین‌ها تعیین تکلیف نمی‌شوند؟ از مسئولان می‌خواهیم مشکل تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شوش هرچه سریع‌تر برطرف کنند.

تسریع در روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن

«محمود عیدانی» سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در نشست هماهنگی طرح اقدام ملی مسکن شهرستان شوش به اهمیت پروژه‌های ملی مسکن اشاره کرد و افزود: طرح اقدام ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت است و نباید مشکلاتی باعث توقف یا کُندی این طرح شود.

وی گفت: باید مسائل و مشکلات مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری در ادارات دنبال و برطرف شوند.

سرپرست فرمانداری شوش بیان کرد: مدیران دستگاه‌های خدمات رسان برای اینکه کارها سریع‌تر به نتیجه برسند باید به صورت مستمر از پروژه‌های مورد نظر بازدید و به صورت میدانی نیز مشکلات را برطرف کنند.

عیدانی تاکید کرد: از اداره مسکن و شهرسازی شوش درخواست می‌شود تا هرچه سریع‌تر زمین مورد نیاز فازهای بعدی طرح نهضت ملی مسکن را در اختیار بنیاد مسکن قرار بدهد تا شاهد وقفه‌ای در طرح نهضت ملی مسکن در فازهای بعدی نباشیم.

وی گفت: همچنین از بنیاد مسکن درخواست می‌شود که هرچه زودتر کار اجرایی فازهای بعدی طرح نهضت ملی مسکن را در این شهرستان آغاز کند.

شوش همچنان درگیر تأمین زمین نهضت ملی/وزارت راه و شهرسازی ورود کند

سرپرست فرمانداری شوش در بازدید میدانی از روند اجرایی پروژه ۱۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن (فاز دوم) در ورودی شهرک سلمان اظهار کرد: اداره برق هرچه سریع‌تر مشکل برق این پروژه را برطرف کند تا مشکلی یا وقفه‌ای در روند اجرایی پروژه ایجاد نشود.

عیدانی بازدیدی از زمین‌های فازهای بعدی نهضت ملی مسکن داشت و از رئیس اداره مسکن و شهرسازی خواست تا هرچه سریع‌تر مشکل معارضان زمین طرح مسکن ملی را برطرف کنند تا به صورت قانونی به بنیاد مسکن تحویل داده شود و هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی ساخت فازهای دیگر نهضت ملی مسکن در این شهرستان صورت گیرد.

زمین برای اجرای فازهای بعدی نداریم

«رحیم جلیزی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شوش اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اجرا کننده طرح نهضت ملی مسکن است و نقشی در تأمین زمین این طرح ندارد.

وی گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان شوش باید زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی را تأمین و در اختیار بنیاد مسکن قرار بدهد چرا که اجرا کننده طرح است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شوش افزود: فاز اول طرح مسکن ملی پیشرفت خوبی داشته و در مراحل پایانی ساخت است. فاز دوم و سوم پس از تأمین زمین آن عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اما برای اجرای فازهای بعدی تاکنون زمینی از سوی مسکن و شهرسازی در اختیار این اداره بنیاد مسکن قرار نگرفته است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان شوش گفت: در بازدیدی که به همراه فرماندار و رئیس اداره مسکن و شهرسازی از محل زمین نهضت ملی مسکن داشتیم، قرار شد که اداره مسکن و شهرسازی هرچه سریع‌تر زمین مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن قرار بدهد تا عملیات ساخت را شروع کنیم اما این امر صورت نگرفت.

  طبق آخرین آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شوش، هشت هزار و ۴۵۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار