تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۵۴۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در خوزستان در روزهای آینده
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پیش‌بینی احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای آینده خبر داد.

دکتر سید محمد علوی در خصوص وضعیت بیماری کووید – ۱۹ در استان خوزستان اظهار کرد: همچنان کرونا در خوزستان در حال چرخش است. در ۲۴ ساعت گذشته میزان مراجعه‌کنندگان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و بیمارستانی استان خوزستان، نسبت به روز قبل از آن ۲۵ درصد کاهش داشته است. البته میزان تست‌ها افزایش را نشان می‌دهد.

  وی افزود: در این مدت ۳۶۹ بیمار شناسایی شد که نسبت به روز قبل از آن، ۶۴ مورد کمتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این مدت ۲۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تعداد موارد بستری نسبت به روز قبل ۲۴ نفر کمتر بوده است.

علوی تصریح کرد: نباید این نوسانات بیماری را به حساب سیر کاهشی بیماری گذاشت زیرا برخی روزها بیماری افزایشی و برخی روزها کاهشی است اما در مجموع سیر بیماری ثابت است و روند متمایل به سکون پیدا کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ممکن است در روزهای آینده موارد بیماری افزایش یابد.

وی در خصوص شناسایی نخستین بیمار مبتلا به آبله میمونی در اهواز عنوان کرد: با تلاش همکاران بهداشتی در سیستم مراقبت بیماری‌ها، این مورد ابتلا در اهواز شناسایی شده است اما با توجه به اینکه تعیین ابتلا به این بیماری نیاز به تست‌های پیچیده مولکولی و وسکونسینگ پیشرفته داشت، نمونه‌ها برای تایید به انستیتو پاستور تهران ارسال و در نهایت تایید شد اما اعلام اولین مورد بیماری در کشور باید از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شد.

علوی عنوان کرد: این بیمار یک زن با ضایعات تاولی است که اکنون وضعیت عمومی خوبی دارد. این بیمار به مطب خصوصی مراجعه کرده بود که مورد مشاوره متخصص عفونی قرار گرفت. در بررسی‌های اپیدمیولوژیک مشخص شد همسر این زن سابقه مسافرت به کانادا داشت و دارای ضایعات مشکوک به آبله بود اما به جایی مراجعه نکرده بود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: زمانی که موضوع به بهداشت اطلاع داده شد بلافاصله نیروهای بهداشت نمونه گرفتند و نمونه برای بررسی نهایی به تهران ارسال شد. در حال حاضر ضایعات این زن و همسرش که اکنون به دلیل اینکه اهل یکی از استان‌های شمالی غربی است در دسترس نیست، خوب شده و همه موارد تماس بررسی شده که خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار