تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات جان نوجوان ۱۵ ساله طی عملیاتی پیچیده در رود دز
  رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از نجات جان نوجوان ۱۵ ساله از غرق شدن در رودخانه دز خبر داد و گفت: این عملیات نجات به صورت مشترک بین آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ انجام شد و دو ساعت به طول انجامید.

  روح الله بهشتی فر سه شنبه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: حوالی ساعت ۱۹  گزارشی مبنی بر گیرافتادن پای جوانی ۱۵ ساله در لابه‌لای صخره‌های درون رودخانه دز در پارک ساحلی رعنا از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی افزود: ۲ تیم نجات غریق از نیروهای واحد آتش‌نشانی شهرداری دزفول از پایگاه‌های ساحلی و مرکزی در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و عملیات نجات را آغاز کردند.

رییس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول ادامه داد: همزمان با آغاز عملیات نجات با عوامل اورژانس ۱۱۵ نیز هماهنگی های لازم انجام شد و پس از اعزام ۲ اکیپ عملیاتی نیروهای اورژانس، عملیات امداد و نجات به طور مشترک ادامه یافت.

بهشتی‌فر گفت: بستن سد تنظیمی، بازکردن کانال‌های شرق و غرب دز و ایجاد سد انسانی توسط عوامل آتش نشانی درون آب با کمک نیروهای مردمی حاضر در رودخانه از جمله اقدامات اولیه ای بود که در جهت کاهش فشار آب و تسهیل فرآیند امداد و درنهایت نجات فرد گیرافتاده در رودخانه انجام شد.

وی افزود: با کمک و حضور عوامل آتش نشانی و عوامل اورژانس ۱۱۵ درون آب و همچنین حضور داوطلبان مردمی، نوجوانی که در حال شنا، پای چپش بین ۲ صخره درون آب رودخانه گیر کرده بود، رها شد.

بهشتی فر در پایان ضمن اشاره به آتل گیری مچ پای نوجوان نجات یافته توسط اورژانس پیش بیمارستانی دزفول و اعزام وی به بیمارستان به شهروندان و مسافران توصیه کرد به ظاهر آرام آب توجه نکرده و به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند.

وی افزود: فشار آب در بستر رودخانه زیاد است و خطر گیر افتادن لابه لای صخره‌ها و متعاقب آن غرق شدن وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار