تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۵۴۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمینه بازچرخانی آب برای صنایع خوزستان فراهم شد
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: نخستین تفاهمنامه فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب، بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان به امضا رسید.

 "محمد رضا کرمی نژاد"  در آئین انعقاد قرارداد ۲۵ ساله بین شرکت آبفا خوزستان و شرکت فولاد شادگان که در محل شرکت آب و فاضلاب خوزستان برگزار شد ، با اشاره به اینکه بازچرخانی آب به این روش یکی از روش های حفظ منابع آبی به شمار می رود ، اظهار داشت: پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید برای مشارکت در طرح های فاضلاب و تامین آب مورد نیاز خود پیشقدم شوند.

وی با اشاره به اینکه بازچرخانی آب در صنایع و استفاده مجدد از پساب فاضلاب یکی از تکالیف وزارت نیرو است، گفت: در استان خوزستان پنج تصفیه خانه در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان در حال ساخت است که در حال حاضر قرارداد ۲۵ ساله شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت فولاد شادگان برای استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه ، به امضا رسید.

کرمی نژاد تاکید کرد: بر اساس این قرارداد مقرر شده، اولین پساب تصفیه خانه فاضلاب در شادگان به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در فاز اول در اختیار صنایع فولاد شادگان قرار گیرد.

وی افزود : با پایان مراحل ساخت تصفیه خانه های بندرامام، ماهشهر، آبادان و خرمشهر تا پایان سال آینده،  ۵۰۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب را در شبانه روز بازچرخانی کنیم و برای استفاده در اختیار صنعت و کشاورزی قرار دهیم.

کرمی نژاد ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده، با احتساب شهر اهواز، می توان روزانه یک میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهری را در شبانه روز بازچرخانی و وارد چرخه صنعت و کشاورزی استان خوزستان کرد.

کوهزاد مدیرعامل شرکت فولاد شادگان نیز در این جلسه، امضا قرارداد انتقال آب پساب شهری شهرستان شادگان به فولاد شادگان را حرکتی رو به جلو عنوان کرد و افزود:  امیدواریم با ورود جدی صنایع به این حوزه جهت استفاده از پساب تصفیه شده از فاضلاب گام های موثرتری را در بخش بازچرخانی آب برداریم .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار