تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۵۴۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعزیه و شبیه خوانی ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم ایران دارد

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: تعزیه و شبیه خوانی به عنوان یک آئین عزاداری ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم ایران دارد.

  عبدالرضا سیفی پیش از ظهر امروز سه شنبه در آئین رونمایی از دومین پوستر منطقه‌ای تعزیه خوانی «رایت سرخ» در اهواز بیان کرد: تعزیه خوانی یک آئین ایرانی و ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود: تعزیه و شبیه خوانی به عنوان یک آئین عزاداری ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم ایران دارد.

وی با اشاره به فرهنگ سازی این آئین در خوزستان عنوان کرد: این سوگواره از ۷ - ۱۷ شهریورماه امسال در شهرستان بهبهان برگزار خواهد شد؛ همچنین باید این کار فرهنگی را گسترش داد.

«میثم خندان» مسئول دفتر مردمی تعزیه خوانی در حوزه هنری خوزستان در این مراسم به اهداف این دفتر در تعزیه خوانی اشاره کرد و گفت: در این دفتر اهدافی نظیر پژوهش، آموزش و ویترین اجرایی دنبال می‌شود.

مسئول دفتر مردمی تعزیه خوانی در حوزه هنری خوزستان افزود: با این سه هدف باید جوانان را به گونه‌ای آموزش داد که در راه امام حسین (ع) وخداوند به شهادت برسند.

وی به جایگاه تعزیه خوانی در فرهنگ مردم ایران اشاره کرد و گفت: هنر ناب اسلامی ایرانی جایگاه اصلی خودش را در بین مردم ندارد و باید بستری را فراهم کرد که با فرهنگ و هنر ما جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

به گزارش مهر، آئین رونمایی از پوستر دومین سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی رایت سرخ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان و معاونت سیاسی – اجتماعی استانداری برگزار شد.

در این مراسم «حجت الاسلام رضا کلاه کج» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و «محمد شهباز گهروئی» مدیرکل حوزه هنری استان حضور داشتند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار