تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۴۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدیاری: کاهش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باعث خروج آنها از مدار قانون می‌شود
 نماینده تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی تحقق نیافتن بودجه پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از مشکلات امروز کشور عنوان کرد و گفت: کاهش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باعث خروج آنها از مدار قانون می‌شود .

 حسن محمد یاری در جلسه امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد فروریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: امروز با مشکل تحقق نیافتن بودجه پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مواجهیم و نتوانستیم این مسئله را حل کنیم و به همین دلیل شاهد فروش اماکن در شهر خواهیم بود که این قابل قبول نیست. با وجود این که در بودجه سال ۱۴۰۱ درآمدی برای شهرداری ها و دهیاری ها پیش بینی کرده‌ایم، متاسفانه این بودجه کاهش پیدا کرده است؛ وقتی سهم این دستگاه ها کاهش یابد آنها از مدار قانون خارج می‌شوند و مجبورند برای تامین کاستی های خود به مسیرهای انحرافی وارد شوند که زیبنده نیست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده ای از شهرداری ها در حل مسائل روزمره و پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجهند و بسیاری از شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه انتخابیه من نیز همین معضلات را دارند. همچنین افزایش تعرفه نظام مهندسی و ساخت و سازها نیز باعث شده برخی افراد از مدار قانون خارج شوند و در برخی شهرها ساخت و سازهای خلاف را مشاهده کنیم.

محمدیاری اظهار کرد: موضوع متروپل نمونه‌ای از مشکلاتی است که با آن مواجهیم؛ در همین زمینه به وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور تذکر می دهم که آیا برای جلوگیری از تکرار این گونه اتفاقات  سازوکاری اندیشیده شده است؟
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار