تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۵۴۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پهلوگیری دو کشتی ۱۰۰ هزار تنی کالای اساسی در بندر امام
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اعلام ورود دو کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی گفت: ثبت ورود بیست و پنجمین کشتی از ابتدا سال جاری تا کنون نشان ازعدم مشکلات در حوزه تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

امید جهان نژادیان  با اشاره به ورود بیست و پنجمین کشتی حامل کالاهای گندم و روغن خام و پهلوگیری دو کشتی ۱۰۰ هزار تنی کالای اساسی در بندر امام اظهار کرد: ثبت ورود بیست و پنجمین کشتی از ابتدا سال جاری تا کنون نشان از عدم مشکلات در حوزه تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

وی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای گندم و روغن خام از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده و کلیه محمولات پس از تخلیه، به سیلوها، انبارها و کارخانجات سراسر کشور منتقل شده‌اند و در برخی موارد مورد مصرف مردم کشور قرار گرفته است.

جهان نژادیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی خوزستان و دسترسی سریع به اقصی نقاط کشور افزود: به دلایل ژئوپلیتیکی و سطح قابل قبول امکانات تخلیه و بارگیری در مجتمع اقتصادی بندر امام خمینی، این استان به عنوان دریچه ورود کالاهای اساسی در کشور انتخاب شد که در گذشته و حال حاضر با ثبت رکوردهای قابل ملاحظه توانست نقش پرتوان خود را در تامین و توزیع کالاهای اساسی کشور ایفا کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۱ فروند کشتی حامل محصول گندم با وزن بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ۴ فروند کشتی حمل کالای روغن خام آفتابگردان و سویا، پهلوگیری و تخلیه شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، واردات کالا برای تکمیل ذخایر استراتژیک ادامه خواهد یافت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار