تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۵۴۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰ موکب خارجی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در شلمچه اعلام آمادگی کردند
 رییس کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت:۲۰ موکب بین المللی از چهار کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه اعلام آمادگی کردند.

مکی یازع  اظهار داشت:۱۰ موکب از افغانستان و ۱۰ موکب از کشورهای پاکستان، نیجریه و هندوستان از اول شهریورماه در مسیر مرز شلمچه مستقر شده و خدمت رسانی به زائران را از هفتم شهریور ماه آغاز خواهند کرد.

وی افزود:محل استقرار موکب‌های بین المللی در شلمچه مشخص شده و محل مورد نیاز آنها در اختیار آنها قرار گرفته است.

مرز شلمچه گذرگاه اتباع خارجی برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین حسینی است.

یازع به آغاز آماده‌سازی موکب های اربعین در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به گرمای هوا مدیران موکب ها شب ها مشغول آماده سازی محل موکب برای پذیرایی از زائران هستند.

وی به استقرار ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی اشاره کرد و بیان داشت:به منظور هماهنگی بیشتر کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه در محل برپایی مواکب مستقر شده است.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت:متولیان حسینیه‌ها در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر با توجه به گرمای هوا آماده اسکان زائران اربعین در حسینیه‌های این شهرها هستند.

به گفته رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان در اربعین امسال یک هزار و ۵۰۰ موکب در کل استان خوزستان و مسیرهای تردد زائران اربعین در عراق مستقر می‌شوند.

مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان از مبادی تردد زائران اربعین حسینی می باشند.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

۲۶ شهریور روز اربعین حسینی است. موکب های اربعین از سال ۱۳۹۲ به صورت خودجوش و مردمی در مرزهای چذابه و شلمچه برای پذیرایی از زایران اربعین راه اندازی شدند و هر سال بر کمیت و کیفیت خدمت رسانی آنان افزوده می شود.

حرکت تدریجی زایران اربعین به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع می شود و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج می رسد.

پیش بینی شده امسال ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق مشرف شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار