تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۵۴۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت‌ها در مرز‌های خوزستان برای تردد زائران اربعین فراهم است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین در ۲ مرز بین المللی شلمچه و چذابه فراهم شده است.

محمد خانچی روز شنبه در نشست هماهنگی اربعین حسینی که با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: با کمک دستگاه‌های اجرایی خوزستان، نواقص سال‌های گذشته در حوزه راه‌های دسترسی به این ۲ مرز رسمی، آب و برق پایدار، توقفگاه خودرو، و روشنایی مسیر برطرف شده است.

او ادامه داد: با توجه به گرمای طاقت فرسایی که حداقل تا یک دهه با آن رو به رو هستیم تجهیزات سرمایشی توسط موکب‌های مردمی آماده سازی خواهد شد و در این ارتباط احداث سایبان و نصب مه‌پاش در مراکز تجمع زایران در مرز‌های شلمچه و چذابه در اولویت قرار دارد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، احداث سایبان و مه پاش در روز‌های آینده در مرز‌های شلمچه و چذابه شروع خواهد شد تا تاب آوری زایران در برابر گرمای فزاینده منطقه افزایش یابد.

آقای خانچی ابراز امیدواری کرد امسال با همراهی و مشارکت موکب‌های مردمی و خدمت رسانی شبانه روزی آنان، اربعین متفاوتی داشته باشیم.

او ادامه داد: در روز‌های نخستین ماه صفر، همه زیرساخت‌ها و بخش‌های خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف در مرز‌های شلمچه و چذابه فراهم خواهد شد.

معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان نیز دراین نشست با اشاره به اینکه تمهیدات لازم امنیتی برای تردد آسان و روان زایران در مرز‌های شلمچه و چذابه فراهم شده و نشست‌های هماهنگی با مسئولان عراقی در ۲ استان میسان و بصره برگزار شده است، گفت: اقدامات خوب و موثری برای خدمت رسانی به زایران اربعین انجام شده است.

ولی اله حیاتی می‌گوید: مهمترین دغدغه اعضای ستاد اربعین خوزستان گرمای هوا در اوج تردد‌های زایران در شهریور است که امیدواریم با تمهید لازم با مشکل خاصی روبه رو نشویم.

روز اربعین حسینی ۲۶شهریور ۱۴۰۱ است.

پیش بینی شده اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از مرز‌های رسمی کشور به شهر‌های مقدس عراق عزیمت کنند که از این تعداد ۲ میلیون زایر از مرز‌های شلمچه و چذابه به عتبات عالیات رهسپار شوند.

حرکت تدریجی زایران اربعین حسینی در روز‌های آغازین ماه صفر شروع خواهد شد و چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون اصلی تردد زایران اربعین حسینی است.

زایران خارجی اربعین تنها می‌توانند از مرز شلمچه به شهر‌های مقدس عراق عزیمت کنند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار