تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۴۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقرار ۱۵۰۰ موکب ایرانی و عراقی در مرزهای خوزستان

 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ موکب در این استان و عراق برای اربعین امسال مستقر می‌شوند که از این تعداد ۹۰۰ موکب مجوز دریافت کردند.

  حجت الاسلام سیدمحمود موسوی عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: موکب‌های اربعین از چهار ورودی به خوزستان در شهرهای اندیمشک، دزپارت، بهبهان و هندیجان تا محل پایانه‌های مرزی استان یعنی شلمچه و چذابه مستقر می‌شوند.

وی از استقرار ۶۰۰ موکب از گلوگاه‌های ورودی خوزستان خبر داد و افزود: در مرز شلمچه از ۲۴۰ موکب ۱۸۰ پروانه دار، در مرز چذابه از ۲۲۰ موکب ۱۷۰ پروانه دار هستند، همچنین ۶۰ موکب در عراق مستقر می‌شوند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان اظهار کرد: در مجموع یک هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق مستقر می‌شوند که از این تعداد ۸۲۰ موکب مجوز دریافت کردند و ۲۶۰ پروانه بین شهری و بین راهی صادر شده است.

موسوی با اشاره به اجرای طرح ادغام مواکب برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین گفت: موکب‌هایی که کمتر توانمند هستند می‌توانند با موکب‌های توانمندتر تلفیق شوند تا بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.

وی گفت : همچنان ثبت‌نام متقاضیان برای برپایی موکب در اربعین ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند تقاضای خود را به سامانه موکب‌داری  ارسال و نسبت به دریافت مجوز یا تمدید پروانه اقدام کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار