تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک به درمان بیماران سرطانی در اهواز
 پیشرفته‌ترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی، به عنوان گامی دیگر در جهت درمان سریع‌تر بیماران سرطانی در خوزستان در حال آماده سازی است.

میثم معزی رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: دستگاه شتاب‌دهنده خطی Elekta، دارای دقت بسیار زیاد در پرتودهی نقاط علامت‌گذاری شده برای از بین بردن سلول‌های سرطانی است و همچنین با مکانیسمی خاص و تکنولوژی موسوم به Monaco، منجر به شدت پرتودهی در بافت‌های سرطانی و کاهش میزان دُز دریافتی اشعه در نواحی غیر سرطانی می‌شود.

میثم معزی می گوید: راه‌اندازی دستگاه Versa HD ELECTA به عنوان سومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی بیمارستان گلستان، کمک شایانی به درمان سریع بیماران سرطانی استان خواهد بود.

او گفت: با استفاده از تکنیک پیشرفته هدایت تصویر به صورت چهار بعدی، وضوح این دستگاه فوق‌العاده است که این امر یاریگر اساتید رادیو انکولوژیست در تشخیص و شناخت دقیق تومور‌های احتمالی که ممکن است در مراحل اولیه درمان رویت نشود، خواهد بود و به دلیل بالا بودن سرعت لیف‌های کولیماتور در این دستگاه، تا ۶۰ درصد زمان پرتودهی بیماران کاهش خواهد یافت و ضمناً قادر خواهد بود تصاویر را به صورت آنلاین هدایت کند.

به گفته رییس بیمارستان گلستان اهواز این دستگاه جزء سرمایه‌های اساسی و مهم استان خوزستان در حوزه درمان به شمار می‌رود که مجوز‌های فعالیت آن از سازمان ملی انرژی اتمی و وزارت بهداشت اخذ شده و ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و راه اندازی این دستگاه پیشرفته با پیگیری‌ها و حمایت‌های ریاست دانشگاه، معاونان درمان و توسعه استان و همچنین تلاش همکاران مجموعه بیمارستان گلستان اهواز میسر شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار