تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انواع مبلمان اداری مدرن و ویژگی‌های آن ها؟
انواع مبلمان اداری مدرن و ویژگی‌های آن ها؟ مبلمان اداری مدرن یکی از محبوب ترین انواع مبلمان اداری موجود در بازار است. بهره مندی از مشخصات کاربردی و زیبایی های ظاهری موجب شده تا مبلمان مدرن جای...

مبلمان اداری مدرن یکی از محبوب ترین انواع مبلمان اداری موجود در بازار است. بهره مندی از مشخصات کاربردی و زیبایی های ظاهری موجب شده تا مبلمان مدرن جایگاه ویژه ای در دکوراسیون اداری پیدا کند. با آشنایی با انواع مبلمان اداری مدرن و ویژگی های آن ها شما نیز به خرید این دسته از مبلمان های اداری تشویق می شوید.

معرفی مبلمان اداری مدرن

سبک معماری مدرن از جمله جدیدترین سبک های دکوراسیون است که به سادگی تکیه زده است. این سبک با الگوهای رنگی روشن و طرح های ساده شناخته می شود. مبلمان اداری مدرن با الهام از این سبک معماری با الگوهای رنگی روشن، شاد و پرانرژی ساخته می شود. طرح کلی مبلمان نیز کاملاً مینیمال بوده و با فرم و انحنای آزاد طراحی می شد.

در مبلمان اداری مدرن خبری از تزئینات اضافه، تجهیزات غیر ضروری و ابعاد بزرگ و حجیم نیست. به طور عکس طرح کلی مبلمان به شکل ساده، ظریف و کوچک طراحی می شود تا در محیط فضای کمی را اشغال کند. استفاده از مبلمان اداری مدرن با وجود این مشخصات، در فضاهای کوچک و نقلی بسیار مناسب است.

با استفاده از مبلمان های مینیمال و مدرن می توان جلوه ای زیبا، درخشان و دلباز ایجاد نمود. برای مدیرانی که دغدغه ساخت دکوراسیون خلاق و دلباز را دارند، انتخاب مبلمان مدرن بهترین گزینه است. به کمک المان های این سبک می توانید ترکیبی زیبا و خاص بسازید.

 

مشخصات بهترین مبلمان اداری مدرن

ریسک خرید و انتخاب سبک مدرن بسیار پایین است. چرا که تمام عناصر دارای طرح های ساده هستند و به خوبی با یکدیگر ترکیب می شوند. حذف یک عنصر به هیچ وجه موجب به هم ریختگی سبک و یا ایجاد جلوه ناخوشایند نمی شود. همین مسئله موجب شده تا اغلب مدیران به خرید این دسته از مبلمان های منعطف، علاقه مند شوند. در یک نگاه کلی می توان مشخصات بهترین مبلمان مدرن را در موارد زیر خلاصه کنیم.

1. دارای قابلیت تنظیمات شخصی و استانداردهای ارگونومیک هستند. به طوریکه بر اساس الگوی طبیعی بدن ساخته شده و شرایط مناسبی برای نشستن فراهم می کنند.

2. از متریال با کیفیت و مقاوم ساخته شده و می توانند عملکرد مطلوب خود را در طولانی مدت حفظ کنند.

3. دارای فرم های زیبا و طرح های متنوعی هستند.

4. بر اساس الگوهای رنگی روشن، جذاب و پرانرژی ساخته شده اند. از این رو می توانند موجب بهبود روحیه کارمندان و افزایش انگیزه آنان شوند.

5. از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و قابلیت ترکیب با سایر سبک های دکوراسیون را دارند.

6. به جهت بهره مندی از ابعاد ظریف و فرم های ساده، موجب موجب بزرگنمایی فضا می شوند.

7. وزن کمی دارند و به راحتی حمل و جابجا می شوند.

انواع مبلمان اداری مدرن

کارکرد موثر مبلمان های اداری موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آن روی کار بیاید. امروزه برای بخش های مختلف اداری یک مبلمان ویژه و خاص طراحی می شود تا بتواند نیاز کارمندان آن حوزه را برطرف کند. در بررسی انواع مبلمان اداری مدرن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 

1. صندلی اداری مدرن

صندلی های مدرن دارای تنوع قابل ملاحظه ای هستند. در یک محیط اداری هر یک از پرسنل در تناسب با سمت شغلی خود یک صندلی اداری دریافت می کند. در برخی از بخش های اداری همچون سالن کنفرانس و یا سالن انتظار نیز از صندلی های مخصوص استفاده می شود. در این حالت صندلی های اداری شامل موارد زیر خواهند شد.

· صندلی مدیریت

· صندلی کارمندی

· صندلی کنفرانسی

· صندلی انتظار

· صندلی اوپراتوری

· صندلی اپن

2. میز اداری مدرن

دسته دیگری از مبلمان های اداری مدرن شامل میزهای اداری می شوند. اگرچه تنوع میز اداری به اندازه صندلی نیست، اما این دسته از تجهیزات اداری نیز دارای انواع مختلفی می باشند. اعم از:

· میز مدیریت

· میز کارمندی

· میز کنفرانس

· میز کانتر

3. مبل و نیم ست اداری مدرن

مبل و نیم ست های مدرن برای استفاده در اتاق لابی و اتاق انتظار طراحی و ساخته می شوند. در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، می توانید از یک نیم ست اداری در اتاق مدیریت نیز استفاده کنید. اساساً نیم ست ها به شکل هفت نفره تولید شده و در تناسب با طرح کلی دکوراسیون انتخاب می شوند.

نکات مهم در خرید مبلمان اداری مدرن

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، خرید و استفاده از مبلمان مدرن، اقدامی هوشمندانه جهت ایجاد یک دکوراسیون خلاقانه است. به طور معمول عموم مدیران دوست دارند تصویر مثبتی از کسب و کار خود در ذهن مشتری بسازند. مبلمان های مدرن در صورتی که به درستی انتخاب شوند، به خوبی این امر را محقق می سازند. برای انتخاب صحیح مبلمان اداری مدرن لازم است به چند نکته طلایی دقت کنید.

1. یک هارمونی متعادل بسازید

زمانی که به استفاده از دکوراسیون مدرن روی می آورید، می بایست به طرح و الگوی اصلی آن پایبند بمانید. با خرید مبلمان های ساده، مینیمال با هارمونی رنگ روشن، تا حدود زیادی مسیر خود را طی کرده اید. در قدم بعد لازم است این مبلمان را با عناصر موجود در فضا ترکیب کنید.

به عنوان مثال طرح میز و صندلی مدرن را با طرح دیوار، پرده و سایر تجهیزات هماهنگ کنید. استفاده از یک رنگ سازمانی مشخص و یا طرح خاص کمک می کند تا جلوه ای زیبا از سبک مدرن پیاده سازی شود.

 

2. از طرح های خلاقانه استقبال کنید

استفاده از طرح های مینیمال و مدرن مختص افرادیست که الگوهای ذهنی قبلی را کنار زده و به دنبال طرح های جدید هستند. پس در انتخاب مبلمان اداری مدرن خلاقیت را چاشنی کار کنید و از طرح های جدید و فرم های آزاد استقبال کنید.

3. در تناسب با ابعاد فضا خرید کنید

خوشبختانه سبک مدرن در عموم فضاها، اعم از کوچک و بزرگ قابل اجرا است. اما ضروری است که تعداد مبلمان و ابعاد آن را در تناسب با ابعای فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید. در غیر اینصورت تعداد زیاد صندلی و یا تعداد کم آن موجب به هم ریختگی دکوراسیون می شود.

سخن پایانی

مبلمان اداری مدرن یکی از پرطرفدارترین مبلمان های موجود در بازار است. این دسته از مبلمان ها دارای چندین ویژگی مثبت و کاربردی هستند. با استفاده از مبلمان مدرن می توان یک دکوراسیون خاص و زیبا خلق نمود و از این طریق ذهن مشتریان را تحت تأثیر قرار داد.

:
:
:
آخرین اخبار