تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۵۴۶۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوج نا به سامانی در ورزش خوزستان؛ استقلال ملاثانی یا پرسپولیس ؟
در حالی که همچنان دعوای حقوقی استقلال ملاثانی و پرسپولیس خوزستان هنوز ادامه دارد و معلوم نیست کدام تیم مجوز بازی در لیگ یک را بگیرد، تعلل فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در تعیین تکلیف این موضوع جای بسی تعجب است.

در سال ۹۷ علیزاده مالک و صاحب امتیاز تیم فعلی استقلال ملاثانی که آن زمان نیز خودش در استقلال اهواز فوتبالیست بوده، باتوجه به وجود استعداهای ناب فوتبالی در این استان، تصمیم می‌گیرد امتیاز یک تیم فوتبال لیگ سه را خریداری کند و در استان خوزستان فعالیت داشته باشد. در آن زمان نیز امتیاز تیم شهید باقری شیراز در لیگ سه، خریداری به خوزستان منتقل می‌شود.

  سپس با پیشنهاداتی که به مالک امتیاز تیم یعنی علیزاده داده می‌شود و بررسی‌هایی که از پیشینه فوتبال ملاثانی صورت می‌گیرد، این امتیاز تحت عنوان استقلال ملاثانی فعالیت خود را در لیگ سه آغاز می‌کند. این تیم با کسب نتایج  خوب که منجر به صعود آن به لیگ دو می‌شود، پیشرفت را پیش‌روی خود می‌بیند و بعد هم در ادامه این مسیر به لیگ یک صعود می‌کند اما مالک و صاحب امتیاز باشگاه وقتی متوجه می‌شود نسبت به این‌که او مالک باشگاه بوده بی‌توجهی می‌شود، برای اثبات حقانیت خود در مالکیت باشگاه، شکایت می‌کند و در نهایت نیز دادگاه عمومی پرونده به دادگاه دیوان عالی کشور ارجاع داده شده و دیوان نیز پس از بررسی پرونده رای به این موضوع می‌دهد که پیش از این نیز پرونده به درستی در دادگاه عمومی مطرح شده بود و رای به اثبات مالکیت علیزاده نسبت به امتیاز تیم فوتبال بزرگسالان استقلال ملاثانی صادر شد.

و اما استقلال ملاثانی؛ سال ۶۵ در منطقه ملاثانی یک تیم فوتبال محلات به نام "گُل سرخ" با پیشنهاد یک نوجوان حدود ۱۴ ساله شکل گرفت، تیمی که حضور و غیاب بازیکنانش در یک دفتر ۴۰ برگ انجام می‌شد و کار نوجوانان آن محله برای بازی فوتبال با دو گل کوچک شروع شد. بعد نیز نام تیم برای این که آن نوجوانان فوتبالیست، صاحب لباس‌های یک شکل شوند با پیشنهاد فردی که قرار بود برای بازیکنان تیم لباس تهیه کند به استقلال ملاثانی، تغییر پیدا کرد تا همین شروع رشد تیم فوتبال استقلال ملاثانی و در نهایت طی کردن پله‌های ترقی و رسیدن آن در قابلت همان خرید امتیاز تیم شیرازی به لیگ یک فوتبال کشور شد.

اما دو سالی است که مالکیت دوگانه نماینده خوزستان در لیگ دسته یک فوتبال کشور، سر و صدا و حواشی بسیاری به پا کرده است و از طرفی نیز استقلال که آمال و آرزوی جوانان شهر محروم ملاثانی است، با همین فوتبال توانسته خیلی از کمبودها و مشکلات این شهر را پوشش دهد و امید در شهر ملاثانی پررنگ و نمایان شود.

اما امسال قضیه این دعوای حقوی رنگ دیگری به خود گرفته است؛ علیزاده مالک و صاحب امتیاز این تیم، سهمیه تیم را به باشگاه پرسپولیس خوزستان واگذار کرده و مدیران این باشگاه نیز در حالی که استقلال ملاثانی در دومین اردوی پیش فصل به سر می‌برند و زیر نظر ابراهیم اشکش در حال تمرین هستند، دست به انتخاب سرمربی و حتی جذب بازیکن زده است تا خود را در آستانه آغاز لیگ یک برای این رقابت‌ها آماده کند. این یعنی یک سردرگمی عجیب برای فوتبال و ورزش خوزستان در اوج بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال.

البته حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان چند روز پیش برای پا درمیانی در حل این مشکل که به چالش عجیبی مواجه شده است، دو نامه به فدراسیون ارسال می‌کند؛ او در نامه نخست خطاب به میرشاد ماجدی، از سرپرست فدراسیون فوتبال درخواست می‌کند که رأی به ادامه فعالیت استقلال ملاثانی بدهد تا این تیم به‌جای پرسپولیس خوزستان در لیگ یک حاضر شود اما در نامه دوم خطاب به فدراسیون عنوان می‌کند که مجوز پرسپولیس خوزستان به موسسی فرجی‌فر تا ۱۴۰۳ دارای اعتبار است. نامه‌هایی که به گفته فوتبال دوستان خوزستانی برای آن‌ها دوگانگی ایجاد کرده و حتی حواشی بسیاری داشت.

اما در این بین نیز صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال عنوان کرد با توجه با رای دادگاه تیم فوتبال پرسپولیس خوزستان نماینده این استان در لیگ یک است اما این تیم بدهی دارد که باید آن را تسویه کند.

تمام این‌ها کلاف سردرگمی برای فوتبال خوزستان ایجاد کرده است و گره بازکردن این مشکل هر روز کورتر شده و گویا کسی قدرت تصمیم‌گیری در این اوج نا به سامانی در فوتبال خوزستان را ندارد.

باید دید در نهایت استقلال ملاثانی نماینده خوزستان در لیگ دسته یک خواهد بود یا پرسپولیس خوزستان در اولین تجربه خود پا یه این رقابت‌ها گذاشت. هرچند که احتمال توافق طرفین نیز برای ادغام نام دو تیم برای حضور در لیگ یک وجود دارد اما مشخص نیست تکلیف این انتخاب‌ها و انتصابات در راس باشگاه‌ها، کادرفنی و یارگیری چه خواهد شد، موضوعی که اصلا برای مهد فوتبال ایران خوشایند نیست.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار