تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۵۴۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غذاهای معروف اهوازی که باید امتحانشان کنید!
غذاهای معروف اهوازی که باید امتحانشان کنید!
حال و هوای جنوب را که می‌شناسید؛ جان می‌دهد برای گشت و گذار و البته معاشرت با اهالی شهرهای جنوبی کشور که با زبان شیرین و گرم خود از شما در شهرشان پذیرایی می‌کنند. شهرهای جنوبی ایران یکی از پر ترددترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود اما جاذبه‌های گردشگری جنوب به اماکن دیدنی و تفریحات آبی محدود نشده و مسافران بدون امتحان کردن غذاهای معروف جنوب از قبیل ماهی‌های متنوع و خوشمزه و یا فلافل و سمبوسه سفرشان را به اتمام نمی‌رسانند. اگر هم برای سفرتان به اهواز قصد دارید که با تور گردشگری اهواز همراه شوید و این شهر را با استفاده از یک راه بلد و یک کارشناس بگردید پیشنهاد می‌کنیم این کار را به سفرمارکت بسپارید. شما به راحتی می‌توانید تورهای گردشگری را به هر مقصدی که قصد سفر به آن‌جا را دارید در سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت پیدا کنید و طبق بودجه و تاریخ رفت و برگشت، تور مورد نظرتان را خریداری کرده و چند روزی را به دور از روزمرگی، همراه با عزیزانتان خوش بگذرانید. در ادامه لیست ۵ غذای معروف اهواز که حتما نام آن میان جنوبی‌ها شنیده‌اید را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

نافله

تصمیم گرفته‌ایم غذاهای معروف و اصیل یکی از شهرهای جنوبی کشورمان؛ شهر اهواز را به شما معرفی کنیم تا پس از تهیه بلیط هواپیما تهران اهواز و بازدید از جاهای دیدنی این شهر، مدتی را برای استراحت و صرف غذا به رستوران‌های اهواز بروید و بدون درنگ غذای مورد علاقه‌تان را از بین غذاهای جنوبی انتخاب کنید. معرفی غذاهای معروف اهوازی را با غذایی به نام نافله آغاز می‌کنیم. این غذا با گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، پیاز، سرکه، شکر، نعنا خشک و ادویه های لازم طبخ می‌شود. در حقیقت نافله غذایی شبیه به شامی است که درون سس مخصوص قرار گرفته اما با عطر و طعم متفاوت. اگر در اهواز به رستوران‌های با کیفیت و تهیه غذاهای قدیمی سر بزنید نافله را میان منوی آن‌ها خواهید دید. گفته می‌شود ماهیت نافله در اصل خوزستانی است و با نان و یا برنج سرو می‌شود. اگر به اهواز سفر کردید حتما از این غذای معرکه تست کنید و از طعم بی‌ نظیر آن لذت ببرید. اگر هم می‌خواهید این غذا را در منزل درست کنید با این دستور، نافله خوزستانی را به خانه خود می‌آورید. برای این کار لازم است پیازها را رنده کنید و گوشت چرخ کرده، آرد نخود چی و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. بعد از کمی ورز دادن مواد و در هم آمیختن آن‌ها نوبت اضافه کردن دو قاشق آب است. باز هم مواد را آن قدر ورز دهید تا یک دست شود. حالا شبیه شامی مقداری را در دست گرد کنید و در ماهیتابه با شعله کم سرخ کنید. حالا به مرحله تهیه سس می‌رسیم. برای درست کردن سس این غذا باید پیاز تفت داده شده را با نعنا و زردچوبه همراه با ۲ لیوان آب مخلوط کنید و گوشت‌ها را درون آن قرار دهید. در ظرف را بگذارید تا نافله جا بیفتد. حتما از خوردن این غذا لذت وصف نشدنی‌ای را تجربه خواهید کرد.

 طرز تهیه نافله خوزستانی + ترفندهای طلایی برای بهتر شدن - دیجی فود

اِمگِشِت

نام این غذا شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد اما این غذا یک نوع لا پلویی است که با گوشت ماهی درست شده و طرفداران بسیاری دارد. امگشت تقریبا در هر رستوران و تهیه غذایی در اهواز پیدا می‌شود اما ممکن است برای انتخاب آن دو دل باشید زیرا اگر با ذائقه‌تان جور درنیاید ممکن است ذوقتان را کور کند. به همین علت تصمیم داریم طرز پخت و اجزای تشکیل دهنده این غذا را با شما به اشتراک بگذاریم. به این صورت می‌توانید با خیال راحت این غذا را در منوی رستوران انتخاب کنید. برای درست کردن امگشت لازم است سبزی پلویی درست کنید که پس از کشیده شدن آب برنج ماهی را به آن اضافه کنید. برای مزه دار کردن این ماهی که حتما باید تازه و نمک سوت شده باشد را با زردچوبه و مقداری آب بجوشانید و گوشتش را از استخوان جدا کنید. حالا باید گوشت ریش ریش شده ماهی را درون پیاز داغ و روغن تفت دهید و بعد آن را داخل برنج آب کشی شده قرار دهید. کشمش‌های تفت داده شده را نیز به برنج اضافه کنید. حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد تا این غذا آماده شود. امگشت را می‌توانید در خانه درست کنید و از مزه آن شگفت زده شوید.

 غذاهای معروف اهوازی که باید امتحانشان کنید!

آش ارده

این آش سبزی ندارد! یعنی برای درست کردن و سرو این آش فقط از برنج، ماش، ارده و مقداری نمک لازم است. آش ارده یک غذای مفید و مقوی است که به عنوان یک وعده پر کالری به شمار می‌رود. این آش از خوشمزه‌ترین غذاهای اهوازی است که اهالی این شهر آن را نیز در خانه‌های خود زیاد درست می‌کنند. اگر دوست داشتید شما هم آش ارده را مزه کنید می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در همه جای اهواز این غذای معروف و محلی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کنند و در اختیار شما می‌گذارند اما اگر هوس کردید آن را در منزلتان تهیه کنید در ادامه با ما همراه باشید تا دستور این غذای خوشمزه را با یکدیگر مرور کنیم. برای شروع لازم است که ماش و برنج را چندین ساعت قبل خیس کنید تا به خوبی آماده پختن شود. بعد از دو الی سه ساعت باید یک قابلمه را نصف آب کنید و برنج را داخل آن بریزید. زمانی که برنج‌‌ها قد کشیدند نوبت اضافه کردن ماش‌های خیسانده شده به برنج است. مدتی طول می‌کشد تا این دو نرم و پخته شوند. در این هنگام که احساس کردید به نقطه مناسبی از نرم شدن رسیده‌اند آن‌ها را آبکش کنید و ارده را به آرامی به برنج و ماش اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و آن را سرو کنید. آش ارده یک غذای بومی اهوازی است و تست مزه آن به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود. این آش بافت منسجم اما نرمی دارد و برای کودکان نیز غذای ارزشمندی از لحاظ ویتامین‌های موجود در آن محسوب می‌شود.

مهلبیه

نوبتی هم باشد نوبت یک دسر خوشمزه است که در حقیقت ریشه عربی دارد اما در اهواز به نحو احسن درست شده و گویی آن را مال خود کرده است. در سفر به این شهر با ارزانترین پرواز تهران بندرعباس یا اهواز هم می‌توانید در هزینه‌های رفت و آمد صرفه جویی کنید و هم می‌توانید با خیال راحت بودجه خود را صرف گشت و گذار در سفر کنید. البته گشت و گذار برای هر شخص متفاوت است. به عنوان مثال یک فرد دوست دارد روز خود را به پاساژ گردی و خرید سوغاتی بگذراند در عین حال یک فرد دیگر بیشتر به دیدن جاذبه‌های دیدنی و بازدید از اماکن گردشگری علاقه دارد. اما در نهایت همه افراد احساس گرسنگی می‌کنند و برای سیر کردن خود و البته لذت بردن از غذاهای محلی آن شهر، دست به کار می‌شوند. پس چه بهتر که با انواع اقسام خوراکی‌ها و غذاهای مقصد آشنایی داشته باشیم تا در مواقع گرسنگی بهترین انتخاب را داشته باشیم. دسری که با نام مهلبیه معرفی شد؛ از شیر، نشاسته ذرت، آرد، وانیل، خامه، شکلات سفید و گلاب تشکیل شده و یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای اهوازی است. روش درست کردن این دسر هم مانند دیگر دسرها با ترکیب شیر و آرد و نشاسته ذرت روی حرارت ملایم گاز شروع می‌شود. بعد با اضافه کردن شکلات و وانیل و گلاب پایان می‌یابد. در آخر هم این دسر را با کاکائو و یا زعفران تزئین می‌کنند. این دسر بوی فوق العاده و بافت دل چسبی دارد که از امتحان آن پشیمان نخواهید شد.

 غذاهای معروف اهوازی که باید امتحانشان کنید!

رنگینک

اگر رزرو هتل اینترنتی انجام داده‌اید، فراموش نکنید حتما به خارج از هتل هم سر بزنید و یک دسر خوشمزه که در کنار غذایتان می‌توانید برای هضم بهتر و لذت بردن دو چندان، آن را سفارش دهید رنگینک است. این دسر از کره، آرد، دارچین، مغز گردو و خرما درست می‌شود و مزه‌ فراموش نشدنی را در ذهن شما از خود باقی می‌گذارد. اگر درست کردن حلوا را با تمام فوت و فن‌هایش بلدید درست کردن این دسر برایتان کار آسانی است. برای درست کردن این دسر در خانه باید کره را درون تابه آب کنید و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود. حالا نوبت اضافه کردن دارچین و هل به مواد است اما حواستان باشد که نسوزد. بعد از چند دقیقه نصف مواد را درون یک سینی پهن کنید و خرماهایی که هسته آن را درآورده‌اید روی مواد بگذارید. حالا قسمت دوم مواد روی خرماها بریزید و صاف کنید. ۲ ساعت این سینی را به یخچال منتقل کنید و بعد می‌توانید آن را مربعی شکل قالب بزنید و با پودر پسته میل کنید.

:
:
:
آخرین اخبار