تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۵۴۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار سطح زرد هواشناسی خوزستان نسبت به وزش باد و گرد و غبار محلی
  اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به رگبار ، رعد و برق، وزش باد و برخاستن گرد و غبار محلی در خوزستان هشدار سطح زرد صادر کرد.

  در این اطلاعیه آمده است: رگبار، رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای، احتمال ریزش تگرگ و برخاستن گرد و غبار همرفتی در مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی خوزستان و ارتفاعات از ظهر امروز جمعه تا اواخر این وقت پیش بینی می‌شود.
احتمال آسیب به جاده‌های روستایی و پل ارتباطی، شکستگی درختان، وقوع صاعقه، ریزش تگرگ و کاهش دید ناشی از گرد و غبار همرفتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی از مخاطرات این هشدار هواشناسی خوزستان است.
اداره کل هواشناسی همچنین به مردم توصیه کرد از تردد غیرضروری خودداری کنند و تمهید لازم برای کاهش خسارت احتمالی را مد نظر قرار دهند.
در این اطلاعیه همچنین وزش باد جنوبی متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای و افزایش رطوبت و شرجی، برخاستن گرد و غبار محلی از روز شنبه تا اواخر همان روز در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خوزستان پیش بینی شده و اثر مخاطره آن کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه های سبک، و احتمال شکستن سرشاخه درختان است.
اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر،استحکام سازه‌های موقت و سبک مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و استفاده از ماسک مناسب در زمان خیزش گرد و غبار محلی از جمله این اقدامات پیشگیرانه این هشدار هواشناسی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار