تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۵۴۶۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان غلظت گرد و غبار در اهواز به پنج برابر حد مجاز رسید
 میزان غلظت گردو غبار در اهواز بر حسب میکروگرم بر متر مکعب، در روز پنجشنبه به بیش از پنج برابر حد مجاز رسید.

به گزارش  اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار PM۱۰ بر حسب میکروگرم بر متر مکعب درساعت ۱۲ روز پنجشنبه در اهواز ۷۴۰ ، حمیدیه ۶۷۶، دزفول ۵۰۱، سوسنگرد ۵۰۸، شوش و کرخه ۴۸۰، شوشتر ۴۹۰ ،گتوند ۵۳۲، هندیجان ۶۰۶ ، اندیمشک ۳۱۷ ، رامهرمز ۲۰۸ ، ایذه ۶۳ و بهبهان ۱۳۴ گزارش شد.

حد طبیعی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

سامانه پایش کیفی هوای کشور داده‌های خود را براساس شاخص AQI ارایه می‌کند که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

گفتنی است اداره کل هواشناسی خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش سرعت باد و وقوع گرد و غبار در خوزستان هشدار سطح زرد اعلام کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار