تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۴۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۲۰درصدی مصرف بنزین در منطقه آبادان
 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: مصرف بنزین در شهرستان‌های تابعه این شرکت ۲۰ درصد، مصرف سوخت مایع ۶ درصد و نفت‌ گاز ۱۲ درصد از ابتدای تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

محمد بنی‌سعید روز پنجشنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران آبادان در محل ساختمان پخش فرآورده‌های نفتی آبادان افزود:۵۳ جایگاه پخش فرآورده های نفتی در منطقه آبادان فعالیت دارند که پنج جایگاه دریایی را نیز شامل می‌شود.

وی گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی آبادان علاوه بر تامین سوخت شهرستان‌های تابعه، بخشی از سوخت استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان را نیز تامین می‌کند.

بنی‌سعید به استقرار گروه های مبارزه با قاچاق در خشکی و دریایی در منطقه آبادان اشاره کرد و افزود:به همین منظور دستگاه کنترل بار مرزی در شلمچه مستقر،و سوخت کامیون‌های عراقی در این منطقه بر اساس نرخ مصوب محاسبه می‌شود.

وی به آمادگی صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان اشاره کرد و بیان کرد:نشست‌هایی با مسوولان بندر در این رابطه برگزار شده و در صورت فراهم شدن ظرفیت صادرات امکان صادر کردن گاز مایع و سایر فرآورده‌های نفتی در کنار بندر صادراتی ماهشهر وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان با اشاره به تامین سوخت هواپیماها در فرودگاه آبادان گفت: مشکلی در تامین سوخت در فرودگاه نیست و از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و نصب مخازن استقبال می‌شود.

وی افزود:با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی نصب جایگاه سیار با ظرفیت ۲۵هزار لیتر در دستور کار قرار گرفته است و در صورت نیاز امکان نصب یک جایگاه دیگر نیز فراهم است.

آبادان، ماهشهر، خرمشهر، امیدیه، هندیجان و شادگان زیرنظر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار