تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۵۴۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش تدریجی بستری‌های کرونا در کشور / لزوم جلوگیری از ساده‌انگاری شرایط
 معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه به تدریج بستری‌های کرونا رو به کاهش است، گفت: در کشورهای دیگر تجربه نشان داده که بعد از کاهش موارد، دوباره نمودار به صورت دو کوهانه افزایش یافته است بنابراین نباید ساده‌انگاری و سهل‌انگاری شود و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمترین مشکل از این موج عبور کنیم.

دکتر سعید کریمی در حاشیه بازدید از بیمارستان مسجدسلیمان که امروز (۱۹ مردادماه) انجام شد، اظهار کرد: بیمارستان جایگزین احداث شده در این شهرستان امکانات و تجهیزات خوبی دارد اما از نظر تجهیزات و اقلام خرد، نیاز به کمک دارد که کمک های لازم را انجام خواهیم داد.

  وی افزود:  دیگر اعضای تیم وزارت بهداشت نیز در حال بازدید از شهرهای دیگر خوزستان هستند و موضوعات جمع‌بندی خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص وضعیت بیماری کووید – ۱۹ بیان کرد: چند روزی است که میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته و به تدریج بستری‌ها رو به کاهش است بنابراین به نظر می‌رسد در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون بتوانیم به تدریج از موج خارج شویم.

کریمی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در کشورهای دیگر تجربه نشان داده که بعد از کاهش موارد، دوباره نمودار به صورت دو کوهانه افزایش یافته است بنابراین نباید ساده‌انگاری و سهل‌انگاری شود و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمترین مشکل از این موج عبور کنیم.

وی بیان کرد: توصیه می شود حتما مردم واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و کسانی که شش ماه از تزریق آخرین دوزشان گذشته دوز یادآور را تزریق کنند. حتما کسانی که می خواهند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند، باید دوز یادآور را تزریق کنند تا خود را در مقابل کووید - ۱۹ ایمن کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار