تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۴۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای اعضای نوزاد هشت ماهه رامهرمزی به سه نفر زندگی دوباره بخشید
 مدیر مرکز اهدا و فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی استان خوزستان گفت: اهدای اعضای بدن نوزاد هشت ماهه رامهرمزی، جان سه بیمار نیازمند پیوند عضو را نجات داد.

دکتر جواد شریعتی بیان کرد: اعضای زنده یاد محمدطاها خالدی نوزاد هشت ماهه اهدا کننده عضو که به دلیل عارضه مادرزادی هیدروسفالی مغز دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اعضای بدن وی اهدا شد.

وی عنوان کرد: کلیه‌ها و کبد این فرد در بیمارستان گلستان اهواز خارج سازی و به دلیل نبود گیرنده در استان، برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.

مدیر مرکز اهدا و فراهم‌آوری پیوند عضو استان خوزستان، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر امر رضایت‌دهی خانواده‌ها و مقوله‌ پذیرش فرهنگ اهداء عضو ، با توجه به بافت اجتماعی و فرهنگ بالای کمک رسانی به هم نوعان در اکثر مناطق استان، سیر امیدوار کننده‌ای داشته است.

وی افزود: رسانه ها و خبرنگاران استان نقش به سزایی در گسترش فرهنگ اهدای عضو داشته اند که جا دارد از آنها تشکر ویژه ای داشته باشیم همچنین از خانواده هایی که عزیزان آنها دچار مرگ مغزی می شوند درخواست داریم که با اهدای عضو به ترویج این سنت حسنه و نجات بیماران نیازمند، کمک کنند.

گفتنی است این نوزدهمین عمل اهداء عضو انجام شده در سال جاری توسط تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است که بیانگر افزایش آمار رضایت‌دهی به میزان دو برابر مدت‌زمان مشابه در سال گذشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار