تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۵۴۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگرفتگی و تخریب منازل در "صیدون" باغملک / سیل، تاسیسات آب را با خود برده است
  بخشدار صیدون باغملک با بیان اینکه در سیل اخیر بیشترین خسارت سیل به این بخشوارد شده است، از آبگرفتگی و تخریب برخی منازل در صیدون خبر داد.

ابراهیم سپاس‎زاده با اشاره به وضعیت بخش صیدون باغملک پس از بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: شهرستان باغملک سومین مرحله از بارش‌های سنگین مونسون را تجربه کرده است و طبق هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران خوزستان تا روز دوشنبه، هشدار سطح نارنجی داده شده است.

  وی افزود: کل شهرستان باغملک تحت تاثیر این بارندگی‌ها قرار گرفت اما با توجه به کوهستانی بودن بخش صیدون و با توجه به اینکه روستاهای این بخش در مجاورت رودخانه قرار دارند،، بیشتر خسارت‌ها در این بخش رخ داده است.

بخشدار صیدون با اشاره به خسارت‌ها در حوزه راه‌های روستایی و بین استانی در این منطقه، گفت: در حوزه کشاورزی نیز خسارت زیادی وارد شده است. تاسیسات آب برخی روستاها به کلی خراب شده‌اند و سیل این تاسیسات را با خود برده است.

سپاس‌زاده افزود: بخش صیدون ایستگاه برق ندارد و اتوترانس‌های موجود در این بخش نیز به دلیل صاعقه دچار مشکل شده‌اند و نوسانات برق مردم را آزار می‌دهد. برخی از منازل نیز دچار آبگرفتگی یا تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید و دستور استاندار خوزستان برای رفع مشکلات، بیان کرد: استاندار دستور داد که دستگاه‌های متولی، خسارات واردشده در حوزه‌های مختلف را ارزیابی کنند.

بخشدار صیدون که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه کار پاکسازی راه‌ها در حال انجام است، گفت: زندگی مردم این بخش بیشتر به کشاورزی وابسته است که در این سیل، اکثر سراب‌های کشاورزی مسدود شدند و سیل پنجشنبه شب باز هم این سراب‌ها را تخریب کرده است. قرار است پس از روز دوشنبه، بازسازی این سراب‌ها آغاز شود تا مردم بیش از این ضرر نکنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار