تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۵۳۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان صدرنشین آمار فوت ناشی از غرق شدگی در چهارسال گذشته
  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیشترین آمار فوت ناشی از غرق شدگی کشور، در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در خوزستان گزارش شده است.

دکتر سید محمد علوی  بیان کرد: بیشترین آمار فوت ناشی از غرق شدگی درسال ۱۳۹۶ با ۱۶۱ مورد، سال ۱۳۹۷ با ۱۱۸ مورد، سال ۱۳۹۸ با ۱۵۱ مورد و سال ۱۳۹۹ با ۱۲۹ مورد  مربوط به استان خوزستان بود و درسال ۱۴۰۰ استان مازندران با ۱۴۷ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد غرق‌شدگی در استان‌های، مازندران و گیلان، خوزستان و فارس گزارش شد افزود: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در  ۱۴سال (۹۸-۸۴)در سطح کشور ۱۵ هزار و ۹۹۹ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد  ۷۵ درصد مرد و  ۱۵درصد زن بودند.

علوی گفت: بیشترین آمار غرق شدگی به ترتیب مربوط به سال های ۱۳۸۴ با  یک هزار و ۲۸۰ غریق، ۱۳۹۸ با یک هزار و ۲۷۵ غریق و ۱۳۸۶ با یک هزار و ۲۲۰ مورد، و کمترین آمار به ترتیب مربوط به سال‌های ۱۳۹۴ با ۸۷۹ غریق، ۱۳۹۳ با  ۸۹۸ و سال ۱۳۹۵ با ۹۱۳ غریق ثبت شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۸ درصد از کل موارد مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه کشور، مرگ ناشی از حوادث و سوانح غیرعمدی بوده که حدود ۱۶ درصد مرگ ناشی از حوادث و سوانح غیرعمدی در گروه سنی فوق، ناشی از غرق شدگی بود.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد غرق شدگی‌ کودکان در حوض ها و استخرهایی که به منظور کارهایی نظیر ذخیره آب کشاورزی، استخر پرورش ماهی و مواردی از این دست تعبیه شده به وقوع می‌پیوندد و بیش از ۳۵ درصد در منابع آب طبیعی مانند دریا، دریاچه‌ و رودخانه‌ها اتفاق می‌افتد.

علوی بیان کرد: غرق‌شدگی یکی از مشکلات جدی سلامت و بهداشت عمومی است و با آغاز فصل گرما و تعطیلات، شماری از هموطنان و گردشگران هنگام شنا در دریا، رودخانه، استخر و ... دچار غرق شدگی می‌شوند.

۲۵ جولای مصادف با سوم مرداد، روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی است. براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در کشورهای با درآمد متوسط رخ می‌دهد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار