تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه زودتر تعیین تکلیف شود

 نماینده مردم شوش در مجلس گفت: وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی باید وضعیت واگذاری مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه و صنایع جانبی نیشکر خوزستان را تعیین تکلیف کند.

محمد کعب عمیر  بیان کرد: در ارتباط با تعیین تکلیف شرکت نیشکر هفت‌تپه و واگذاری آن به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از وزیر اقتصاد طرح سوال شد که این وزیر با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که این موضوع در حال ارزیابی است.

وی گفت: ارزیابی وزارت اقتصاد از وضعیت دوم مدیریتی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال جاری تمام شد و پس از آن مقرر شده که جلسه‌ای تشکیل شود تا نسبت به وضعیت مالکیت شرکت نیشکر هفته‌تپه تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: این جلسه قرار است با حضور وزیر اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل بانک ملی و صادرات به عنوان صاحبان سهام شرکت توسعه نیشکر خوزستان، هیئت واگذاری و بنده تشکیل شود تا در همین جلسه با گزارشات واصله و ارزیابی‌های صورت گرفته مالکیت شرکت نیشکر هفت‌تپه به صورت قطعی به طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان داده شود.

کعب عمیر ادامه داد: این جلسه تاکنون تشکیل نشده و پیگیری‌های زیادی برای تشکیل این جلسه از سوی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی انجام شده اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.‌

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس بیان کرد: اگر این بی‌توجهی از سوی وزیر اقتصاد ادامه داشته باشد، مجبور می‌شویم استیضاح وزیر را در دستور کار قرار بدهیم اما امیدواریم هرچه سریع‌تر به این موضوع نیز رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: هم بنده و هم معاون امور حقوقی مجلس مکاتباتی را با وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی داشتیم ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس بیان کرد: مدیریت شرکت نیشکر هفت‌تپه در حال حاضر به صورت پیمان مدیریت به طرح توسعه نیشکر داده شده که از وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر با تشکیل جلسه‌ای مدیریت این شرکت را به صورت مالکیت قطعی به این شرکت انتقال دهد.

به گزارش مهر، کعب عمیر در جلسه علنی روز چهارشنبه ۸ تیرماه سال جاری مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که در جلسه مورخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ که با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص موضوع هفت تپه برگزار شد، مقرر شده که مدیریت شرکت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان واگذار و این موضوع ظرف سه ماه تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس در ادامه سخنانش تاکید می‌کند که دلیل این همه اهمال و کوتاهی سازمان خصوصی‌سازی در هیئت واگذاری چیست؟ قوه قضائیه باید به موضوع ورود کرده و با خاطیان نیز برخورد کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار