تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۵۲۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان
 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های زیرحمایت این کمیته در هفته ملی ازدواج اهدا شد.

  جمال شیبه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نهاد در هفته ملی ازدواج برنامه‌های متنوعی را برای کمک به امر ازدواج جوانان در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های مهم این کمیته کمک به امر ازدواج آسان جوانان زیرحمایت است، افزود: در راستای حمایت از خانواده و جمعیت،در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده به افراد مدنظر زیرحمایت ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای بسته‌های جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان ، انجام مشاوره‌ فردی ازدواج به صورت تلفنی و حضوری، تعامل موثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های سایر نهادهای اجتماعی مرتبط برای شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان از جمله برنامه‌های این کمیته امداد در هفته ملی ازدواج است.

 شیبه افزود: پرداخت تسهیلات به زوج های جوان متقاضی دریافت وام قرض الحسنه ازدواج، در اولویت قرار دادن خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌ اعم از ارایه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج از برنامه‌های این نهاد برای کمک به زوج های جوان زیرپوشش خود است.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته ۶ هزار فقره هدیه ازدواج به افراد زیرحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اهدا شده است.

شیبه بیان کرد: کمیته امداد با هدف تقویت نهاد خانواده و تحکیم ازدواج خانواده‌های زیرحمایت توسط مرکز مشاوره اقدام به برگزاری جلسات مشاوره و راهنمایی ازدواج برای مددجویان می‌کند که در این راستا پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این خدمات برخوردار شده‌اند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در آمادگی برای ازدواج را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای ترویج ازدواج دانست و ادامه داد: در این کلاس‌ها مهارت‌ زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، انتخاب صحیح همسر و مبانی تحکیم خانواده، به جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌ها آموزش داده می‌شود.

دهم تا ۱۶ تیر در کشور به عنوان هفته ملی ازدواج نامگذاری شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار