تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۵۲۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز: مردم از ممنوعیت تردد بر پل ششم گلایه‌مند هستند
 امام جمعه اهواز با تاکید بر تسریع در اصلاح فنی پل ششم این شهر گفت: ممنوعیت تردد بر این پل که از چند هفته پیش اعمال شده موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد روز یکشنبه در آیین افتتاح پل ال ۳۰۰ از تقاطع چند سطحی شهید کجباف اهواز (چهارشیر)، افزود: آخرین وضعیت پل فولاد و اقدام‌های انجام شده برای اصلاح آن به اطلاع مردم رسانده شود چرا که اگر مردم بدانند روند اصلاح پل آغاز شده منتظر می‌مانند.

وی ادامه داد: بسته شدن پل فولاد اهواز باعث ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این پل شده است که اصلاح وضعیت این پل ضروری است.

پل ششم یا پل فولاد اهواز از ۹ تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ به دلیل سرقت برخی قطعات فلزی مسدود شده بود. باب‌المراد شهردار شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون، میزان خسارات به این پل را حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده بود. اوایل دی ۱۴۰۰ این پل پس از ۲ هفته برای تردد خودروهای سبک بازگشایی شد با این وجود دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان  ۱۲ خرداد امسال از مسدود شدن این پل تا رفع کامل ایرادات فنی آن خبر داد.

در حالی تعمیر این پل به شرکت فولاد واگذار شده است که با گذشت حدود یک ماه از مسدود شدن این پل همچنان، اصلاح آن با سرعت بسیار کند روبه رو است.

اهواز نیارمند مدیریت جهادی است

امام جمعه اهواز در ادامه، انسجام کنونی میان مسوولان کشور و استان را بی سابقه دانست و افزود: همدلی میان مجموعه شهرداری، شورای اسلامی شهر اهواز و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای  اسلامی ظرفیت بسیار خوبی برای حل مشکلات این شهر ایجاد کرده است که اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده نکنیم پاسخی در برابر مردم نخواهیم داشت.

وی لازمه حل مشکلات کنونی کشور و خوزستان را مدیریت جهادی دانست و گفت: مدیریت جهادی یعنی تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات کشور، خوزستان و اهواز برای آبادانی و توسعه است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، با اشاره به پیشرفت و آبادانی شهرهای مختلف کشور در سال های اخیر بیان کرد: در استان های مختلف در این چند دهه کارهای بزرگی برای آبادانی آنها انجام شده است که در خوزستان نیز باید با همدلی در این مسیر گام برداشت.

وی با انتقاد از برجسته شدن نقاط منفی خوزستان در رسانه‌ها ادامه داد: برجسته کردن اخبار منفی استان موجب ترس سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در خوزستان می‌شود.

امام جمعه اهواز انتشار اخبار مثبت و خدمات بزرگ مسوولان را موجب امیدآفرینی دانست و افزود: دشمن با برجسته کردن مشکلات و نادیده گرفتن خدمات مسوولان به دنبال ناامیدی مردم است به همین دلیل رسانه‌های داخلی در برابر این حربه دشمن باید با برجسته کردن خدمات بزرگی که انجام شده، امیدآفرینی کنند.

عملیات ساخت تقاطع چند سطحی شهید کجباف در میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این تقاطع غیرهمسطح تکمیل و به بهره برداری رسید. با توجه به اتمام عملیات اجرایی یکی از پل های این تقاطع غیر همسطح موسوم به ال ۳۰۰ (از بلوار بسیج به بلوار سردار سلیمانی و به سمت میدان خلیج‌فارس)، قرار است احداث پل ال ۴۰۰ این تقاطع نیز در دستور کار قرار گیرد.

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف در محل کانون توزیع و تقسیم ترافیک شهر اهواز قرار دارد .محور اصلی( پل ال ۱۰۰) که شامل دو باند رفت و برگشت است میدان چهار اسب(سه راه تپه) را به میدان پنج نخل متصل می‌کند. محور ال ۲۰۰ نیز میدان پنج نخل را به اتوبان شهید سلیمانی متصل می‌کند.

محور ال ۵۰۰ به طول ۷۳۰ متر و ارتفاع از سطح زمین ۲۲ متر میدان خلیج فارس(دروازه) را به میدان پنج نخل وصل می‌کند و محور ال ۳۰۰ با نصب قطعات پیش ساخته سگمنت بر روی ستون‌های شماره ۱۸ و ۱۹ مسیر متصل کننده میدان تپه به میدان دروازه است.

فاز نخست تقاطع چند سطحی شهید بندر اهواز با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات عمرانی شهرداری این کلانشهر در خرداد سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار