تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۲۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر بر ایجاد زیرساخت های لازم برای زائران اربعین در مرز شلمچه تاکید کرد
 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر از دستگاههای اجرایی و استان های معین خواست تمهیدات لازم را برای ایجاد زیرساخت های ضروری جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم کنند.

نادر عمیدزاده  با اشاره به بازدید امروز خود از موقعیت موکب های ماهشهر، امیدیه، استان فارس، پارکینگ بزرگ اربعین و پروژه آبرسانی به مواکب مسیر شلمچه افزود: در این بازدید نواقص موجود بررسی و موارد لازم به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه استان‌های معین باید مطابق تکلیف ابلاغ شده، اقدامات و همکاری لازم را در خصوص تقویت و توسعه زیرساخت‌ها در این گذرگاه مرزی انجام دهند افزود: در این راستا همه دستگاه‌های خدماتی باید نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات و هرچه باشکوه برگزار شدن حماسه اربعین بکار گیرند.

عمیدزاده با تاکید بر ضرورت فراهم‌کردن امکانات  رفاهی برای زائران اربعین افزود: در این راستا مقرر شد ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ چشمه حمام در موقعیت موکب ماهشهر همچنین ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در موقعیت موکب استان فارس در مسیر شلمچه احداث شود.

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی محوطه پارکینگ بزرگ اربعین در مرز شلمچه با همکاری معاون امور عمرانی استانداری گفت: پروژه آبرسانی به مواکب  و رفع مشکل ناشی از فاضلاب مواکب خدمات رسان در مرز شلمچه مورد تاکید قرار گرفت.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار