تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۲۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چالش‌های آقای تئوریسین در آبادان؛ پول، انتقاد و خروج ستاره‌های جوان
با ورود سرمربی جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، به نظر می‌رسد باید در انتظار سیمای جدیدی از این تیم در فصل آینده لیگ برتر فوتبال کشور بود.
  تیم فوتبال صنعت نفت آبادان سرانجام به عنوان آخرین تیم در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر فوتبال، سرمربی خود را شناخت، یک مربی شاغل در خارج از ایران که به نظر می‌رسد اصالت آبادانی وی، تأثیر فراوانی در انتخاب مدیران این تیم برای تصدی نیمکت این تیم داشت.

از بدو ورود رضا پرکاس به آبادان، انتقادهای فراوانی پیرامون حضور وی در سمت سرمربی تیم صنعت نفت از سوی هواداران، اهالی ورزش و پیشکسوتان فوتبال مطرح شد و غالباً وی را گزینه مناسبی برای جایگزینی علیرضا منصوریان نمی‌دانند. از نقدها چنان برمی‌آید که آبادانی‌ها، پرکاس را یک تئوریسین و آنالیزور قلمداد می‌کنند تا اینکه بخواهد با تجربیات میدانی خود، صنعت نفت را در لیگ ۲۲ همراهی کند.

پرکاس سه فصل گذشته، در کشورهای تاجیکستان و بنگلادش به سرمربیگری پرداخته است و مجموع نتایجی که در لیگ فوتبال این کشورها با تیم خود به دست آورده است، چهار پیروزی، هفت تساوی و ۱۹ باخت بوده و تفاضل گل ۲۷- را به همراه تیم‌های سابق خود به ارمغان آورده است. اما این مربی در دوران مربیگری خود در عمان، نتایج نسبتاً قابل قبولی به همراه العروبه این کشور به دست آورده بود.

دوست‌داران ورزش و تیم صنعت نفت در آبادان، انتخاب وی را به انتخاب سرمربی بسکتبال نفت آبادان در فصل گذشته تشبیه می‌کنند که علیرغم انتخاب یک متولی فنی دارای علم روز بسکتبال و سبقه تدریس طولایی که به همراه خود داشت، نتوانست افتخارات فصول گذشته را برای آبادانی‌ها تکرار کند، آبادانی‌ها به شدت بر تجربیات و نتایج فصول گذشته مربیان تأکید دارند.

اما این تمام ماجرای و چالش‌های پیش روی پرکاس در آبادان نیست، این تیم با تحرکاتی که سایر تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات دارند، رفته رفته مهره‌ها و ستاره‌های غالباً جوان فصل گذشته خود را نیز از دست می‌دهد، مهره‌هایی که هر کدام از انها به واسطه خروج از خامی جوانی و پختگی را در رقابت‌های لیگ برتر، می‌توانستند نقش بسزایی در نتایج فصل آینده صنعت نفت ایفا کنند.

تا اینجای کار، جدایی محمدرضا غبیشاوی(فولاد)، امید حامدی‌فر و حسین زواری(استقلال) قطعی شده و به طور حتم، سایر گزینه‌های کارآمد صنعت نفت در تیررس رقبای لیگ برتر قرار دارند، در حالی که نفت آبادان به تازگی سرمربی خود را شناخته و هنوز نه تنهای وارد بازار نقل و انتقالات نیم فصل نشده، بلکه بازیکنان بومی و جوان این تیم نیز در حال خروج از آبادان هستند.

مشکلات مالی باشگاه صنعت نفت آبادان در فصل آینده لیگ برتر نیز همچون سابق گریبان این تیم را گرفته و رها نمی‌کند و مشخص نیست این باشگاه، با استفاده از کدام منابع قصد نبرد با با رقبایی را دارد که شاید قرارداد یک بازیکنشان، هم‌تراز با کل بودجه فصل باشگاه صنعت نفت است، چه بسا که چالش‌های مالی در فصل پیش‌رو موجب بحران‌های پی‌درپی، قهر و آشتی‌های فراوان، تعطیلی‌های مکرر و خروجی‌های مستمر نیز شود.

حالا پرکاس باید به سه چالش بزرگ مبارزه کند، پول، انتقاد و خروج ستاره‌های تیمی که خود آنها را به فوتبال کشور معرفی کرده بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار