تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۲۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آینده قالبسازی پلاستیک
آینده قالبسازی پلاستیک پیش بینی می شود که این صنعت روز به روز در حال پیشرفت است. این ادعا را می توان از پیشرفت تجهیزات ساخت قالب و فرایند قالب سازی مشاهده کرد
 

همانطور که ما از اختراعات انقلابی مانند روشن شدن لامپ به عصر ارتباطات راه دور رادیو، تلفن و تلویزیون پیشرفت کرده ایم، روش های تولید و طراحی محصول نیز تکامل یافته اند. کامپیوترها، اینترنت، قدرت پایدار و هر چیزی که در ادامه می آید، نیروی محرکه پیشرفت در قالبسازی  پلاستیک مدرن در تولید است. اما برای درک اینکه به کجا می رویم، باید ببینیم چگونه به اینجا رسیده ایم.

قالبسازی پلاستیک چیست؟

قالبسازی پلاستیک فرآیند ساخت قالب‌ های تزریقی است که برای تولید قطعات پلاستیکی دقیق استفاده می‌شود. به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های تولید، بسیار مهم است که قالب ها با دقت زیادی ساخته شوند. قالب‌ سازی مدرن تزریق پلاستیک به دقت بسیار بالایی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که قطعات می‌توانند با دقت قابل تکرار تولید انبوه شوند.

این کمال همچنین در ایجاد ابزارهای مورد استفاده برای ساخت، نگهداری یا آزمایش محصولات در طول تولید مورد نیاز است. قالب های دقیق با کیفیت ساخته شده اند تا دوام داشته باشند و سرمایه گذاری ضروری برای هر شرکتی را نشان دهند. متغیرهایی که می توانند بر هزینه قالبسازی پلاستیک به روش تزریق پلاستیک تأثیر بگذارند عبارتند از:

قالبسازی پلاستیک

هسته فلزی

مدت زمان مورد انتظار یک عملیات تولید به طور قابل توجهی بر مواد انتخاب شده برای قالب تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برخی از تولیدکنندگان از قالب ‌های آلومینیومی برای دوره‌های تولید کوتاه و پروژه‌های کوتاه‌مدت و از قالب‌های فولادی سخت شده (یا یک فلز بادوام مشابه) برای دوره‌های تولید طولانی و پروژه‌های بلندمدت استفاده می‌کنند. هنگام انتخاب یک ماده برای قالبسازی پلاستیک به روش تزریقی، مهم است که در نظر بگیرید که آیا سرمایه‌گذاری در قالب گران‌قیمت اما طولانی‌مدت مقرون‌به‌صرفه‌تر است یا استفاده از قالب ارزان‌تر اما کم‌دوام‌تر و جایگزینی آن در هنگام استفاده.

تعداد حفره ها

قالب های خانوادگی امکان تولید چندین جزء را به طور همزمان فراهم می کنند. با این حال، آنها اغلب قطعاتی با کیفیت و ویژگی های عملکردی کمتر تولید می کنند، بنابراین اکثر تولیدکنندگان پیشنهاد می کنند به جای آن از یک قالب برای هر قطعه استفاده کنند.

با توجه به تولید قالب، تعداد حفره ها بر زمان، کار و هزینه های مورد نیاز برای ساخت قالب تأثیر می گذارد. به طور کلی، حفره های کمتر در طراحی قالب به سرمایه گذاری کمتر در منابع منجر می شود، در حالی که حفره های بیشتر نیاز به سرمایه گذاری منابع بیشتری دارند. قالب سازان باتجربه باید بتوانند تعداد حفره ها را برای دستیابی به بالاترین بازده تولید در بهترین مقدار ممکن بهینه کنند.

پایه قالب

پایه قالب از فولاد ساخته شده و برای نگه داشتن حفره های قالب، درج ها و سایر اجزای قالب در کنار هم طراحی شده است. بسته به نوع فولاد مورد استفاده، سفارشی سازی های اضافه شده و اندازه قالب، هزینه ساخت پایه قالب متفاوت است.

ماشینکاری هسته/حفره

تمام قالب ها برای رفع نیازهای قطعه و تولید برنامه سفارشی می شوند. برخی از عناصر قالب که تحت سفارشی سازی قرار می گیرند عبارتند از حفره ها، هسته ها، خطوط خنک کننده و اجکتورها. سطح سفارشی سازی بر هزینه کل تأثیر می گذارد، به خصوص اگر قالب از فولاد سخت شده یا فلزات دیگر ساخته شده باشد.

پیچیدگی قطعه

هر چه پیچیدگی قطعه مورد نظر بیشتر باشد، هزینه ساخت قالب نیز بیشتر می شود. این رابطه مثبت به این دلیل است که طراحی قالب باید تمام الزامات طراحی قطعه، از جمله در رابطه با بافت سطح و تحمل را برآورده کند.

صنعت قالب سازی پلاستیک چه چیزی تغییر کرده است؟

قالب‌گیری تزریقی پلاستیک برای اولین بار در قرن 18 و 19 شهرت یافت. با اوج گیری انقلاب صنعتی، سازندگان ابزار مجبور بودند بیشتر همه کارها را با دست انجام دهند. شکل دهی ابزار، عملیات حرارتی، تیز کردن، ماشینکاری فلز و سوراخ کردن طرح با دست نیازمند زمان قابل توجهی بود. به دلیل منحصر به فرد بودن هر چیزی که توسط دست انسان ساخته شده است، اغلب مشکلات انطباق به وجود می آید و هیچ دو قالب دقیقاً یکسان نبودند.

دو تا از فن‌آوری‌های قالب‌ سازی که به طور قابل‌توجهی به تغییر ماشین‌کاری دستی به ماشین‌کاری با کمک کامپیوتر کمک کردند عبارتند از:

ساخت قالب

ماشین های فرز CNC

ماشین‌های فرز CNC در ابتدا به شکل ماشین‌های فرز بریج پورت دو بعدی که با ضمیمه‌های CNC یکپارچه شده بودند. پس از معرفی، آنها روش کار سازندگان روی قطعات را تغییر دادند، زیرا با حداقل نظارت دستی، امکان دقت بیشتر و سرعت پردازش سریع‌تر را فراهم کردند. ماشین های فرز امروزی سرعت و دقت بیشتری را برای قالب های پیچیده تر ارائه می دهند.

برنامه های CAD

برنامه‌های CAD همچنین با ساده‌سازی فرآیند طراحی قالب، تأثیر قابل‌توجهی بر توسعه صنعت قالبسازی داشته‌اند. آنها به متخصصان صنعت اجازه دادند تا رندرهای دو بعدی و بعداً سه بعدی ایجاد کنند که به سرعت قابل ویرایش، آزمایش و اصلاح باشند. UNISURF فرانسه و Sketchpad از MIT جزو اولین برنامه‌هایی بودند که فرآیند طراحی را متحول کردند و جانشینان پیشرفته‌تر آنها همچنان در عملیات قالبسازی پلاستیک کاربرد پیدا می‌کنند.

آینده قالبسازی پلاستیک

همانطور که قابلیت های تولید همچنان در حال پیشرفت است، بسیاری از رهبران صنعت در مورد آنچه اتفاق می افتد و آینده می سنجید:

هنگامی که در مورد اتوماسیون در یک مقاله SME صحبت می کند، Mike Cope از Hurco Companies, Inc. بیان می کند: «همه باید بهره وری بیشتری را از ابزارهای ماشینی خود دریافت کنند و بسیاری از آنها نمی توانند شیفت دوم یا سوم را انجام دهند. شرکت‌هایی را می‌بینیم که پالت‌لودرها و انواع سیستم‌ها را نصب می‌کنند و کارهایی را برای اجرای خودکار تنظیم می‌کنند. وقتی یک کار را تمام کرد، ماشین کار بعدی را دریافت می کند. این به آنها ساعات بیشتری تولید در روز می دهد. بهره وری کلیدی است.

با شناسایی روندهای سال 2020 که بر قالب‌سازان تأثیر می‌گذارند، United Global Sourcing نشان می‌دهد: «یک روندی که مشاهده می‌شود، استفاده تولیدکنندگان از مواد بادوام، مقاوم در برابر دما و خوردگی است. سازندگان در صنایعی مانند خودروسازی از این نوع مواد - به جای فولاد - برای افزایش طول عمر قطعات و درک مزایای دیگری مانند کاهش وزن قطعات مختلف برای بهبود بهره وری کلی سوخت استفاده می کنند. علاوه بر این، استفاده از رزین‌های زیستی (پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست) همچنان در عرصه قالبسازی پلاستیک جذابیت بیشتری به دست می‌آورد، زیرا تأثیر کمتری بر محیط‌زیست نسبت به رزین‌های نفتی یا نفتی دارند بدون اینکه قابلیت استفاده خود را به خطر بیندازند. سرانجام، اکنون فناوری تکامل یافته است که به سازندگان پلاستیک اجازه می دهد تا علاوه بر پلاستیک، فلزات، سرامیک ها و کاربیدها را نیز قالب بزنند.

با گسترش آخرین نکته، برخی از صنایع به جایگزین هایی برای قطعه سازی روی آورده اند. به عنوان مثال، تولیدکنندگان کالاهای عمومی در حال آزمایش با رزین های زیستی به جای پلاستیک هستند، در حالی که بخش های دیگر (مانند هوافضا و خودرو) از کامپوزیت های پلاستیکی استفاده می کنند - به عنوان مثال، پلاستیک های آغشته به پرکننده های شیشه، آرامید یا فیبر کربن که استحکام بیشتری می بخشد. و یکپارچگی ساختاری از جمله مزایای دیگر، این جایگزین‌های مواد ممکن است وزن قطعه سبک‌تر و هزینه‌های تولید کمتر را فراهم کنند.

نه تنها فناوری شیمیایی پشت جایگزین های پلاستیکی در حال بهبود است، بلکه به سرعت به یک ضرورت تبدیل می شود. با اجرای ممنوعیت چین برای واردات مواد زائد جامد به عنوان مواد خام. - یعنی سیاست ملی شمشیر - شرکت ها باید برنامه های بازیافت مسئولانه ای ایجاد کنند.

قالبسازی پلاستیک در شرکت فن آور پلاستیک

شرکت قالب سازی فن آور پلاستیک تولیدات پیشرو در صنعت را تولید می کند و ضمانت ما فقط برای تقویت ادعای ما عمل می کند. قالب‌های ما از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که از تولید با حجم بالا و تحمل بالا دوام بیشتری داشته باشند. ما بهترین عملکرد و دوام را برای طول عمر ابزار شما تضمین می کنیم.

قالب سازی فن آورپلاستیک

طراحان و قالبسازان ما استعداد و تجربه خود را برای تولید قالب‌ هایی ترکیب می‌کنند که قطعات باکیفیت را با تلورانس‌های دقیق و زمان چرخه بهبود یافته ارائه می‌دهند. مرکز ما دارای پرسنل با تجربه، دستگاه های کاملاً خودکار و با برنامه تولید کامل - 24 ساعته، 7 روز هفته - در بیشتر ایام سال برای به حداکثر رساندن کارایی است. ماشین آلات قالب گیری تزریق پلاستیک در تاسیسات فن آور پلاستیک راه حل های نوآورانه تولیدی را ارائه می دهد که شامل طراحی قالب، ساخت قالب و تولید قطعات با حجم بالا می شود. ما برای تولید قطعات تزریقی با بالاترین کیفیت و دقت با قیمت های بسیار رقابتی شهرت فراوانی داریم. از مفهوم تا تکمیل، ما تمام منابع لازم را برای تکمیل سریع و دقیق پروژه شما فراهم می کنیم. ما به صنایع اعم از محصولات مصرفی و ساخت و ساز تا پنجره ها و درها، پزشکی و دارویی و غذا و نوشیدنی خدمات ارائه می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توانایی های تولید ما و کشف اینکه چه چیزی ما را متفاوت می کند، لطفا از وب سایت ما دیدن کنید. مهم نیست که نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید تا بتوانیم به کسب و کار شما کمک کنیم تا با تمام تغییرات و چالش های بازار رقابتی امروز روبرو شوید.

:
:
:
آخرین اخبار