تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۵۲۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استانداران بر قیمت‌گذاری خدمات و کالاهای استانی نظارت کنند


وحیدی کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار را پس از اصلاح یارانه‌ها امری جدی دانست و از استانداران خواست بر قیمت‌گذاری عادلانه نظارت کنند.

وزیر کشور روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار ملی، استانی و شهرستانی، مسایل اقتصادی را اولویت جدی کشور دانست و تاکید کرد: در همین راستا، مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها کار بزرگی است که باید با سلامت از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: لازمه تحقق مناسب طرح مردمی سازی یارانه ها، جلب اعتماد عمومی است که باید فعالان و نخبگان در فضای رسانه ای درباره اهمیت آن صحبت کنند.

وزیر کشور، مهم ترین مزیت طرح مردمی سازی یارانه‌ها را تقویت فضای دانش‌بنیانی و خودکفایی دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح، تولید داخل تقویت شده است.

احمد وحیدی به نگرانی مردم از افزایش قیمت ها هم اشاره کرد و گفت: باید کنترل بر کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت نمی کردند اما گران شده اند، تقویت شود. نگرانی اصلی مردم افزایش کالایی است که ارتباطی با ارز ترجیحی نداشتند و بی دلیل قیمت آنها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سطح استانی،تعیین قیمت خدمات و کالاها با استانداران است و باید نظارت لازم را برای قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه داشته باشند. قیمت متعادلی که هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه مشخص کردن قیمت آرد و نان هم در اختیار استانداران است، تاکید کرد: اقدام استانداران برای جلوگیری از خروج آرد از مسیرهای طبیعی وعرضه خارج از رنجیره، امری ضروری است.

احمد وحیدی اظهار کرد: اگر کنترل قیمت به خوبی انجام نشود و مردم احساس آشفتگی کنند، مسیر حرکت اصلاح اقتصادی، کند خواهد شد

وی اضافه کرد: تقویت فرایند سرمایه گذاری، کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و مراقبت از شاخص توسعه، وظایف معاونان اقتصادی استانداری ها است که باید با استفاده از نظرات نخبگان، استان را به سمت توسعه همه جانبه سوق دهند و به دنبال احیای صندوق پیشرفت استانی هستیم.

وزیر کشور همچنین اعلام کرد به دنبال احیای صندوق توسعه پیشرفت استانی هستیم تا با تجمیع منابع و امکانات، فرایند توسعه استان‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار