تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۵۲۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره مندی از گونه های متنوع و مقاوم گیاهی جهت دستیابی به سرانه استاندارد فضای سبز در اهواز


سید محسن موسوی زاده گفت : سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۲۵ متر در نظر گرفته شده است که در شهر اهواز به ازای هر نفر حدود ۱۲ متر برآورد شده است و هدف ، افزایش میزان فضای سبز شهری جهت دستیابی به استانداردهای مربوطه است .


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز سید محسن موسوی زاده در مراسم آیین هر هفته یک افتتاح اظهار کرد : پارک سه هکتاری سعادت روز سه شنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۱ واقع در فاز دو پادادشهر با همکاری شهرداری منطقه ۸ به نام شهید احسان کربلایی پور و با حضور جمعیت اعضای شورا ، خانواده این شهید بزرگوار و شهروندان منطقه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت .

موسوی‌زاده ضمن اشاره به درخواست شهروندان منطقه مبنی بر حفظ و حراست از امکانات و فضای پارک افزود : به منظور بهره مندی از امکانات جهت استفاده مفید ، شهروندان درخواست استمرار نگهداری و حراست از پارک را داشتند که مقرر شد ست ورزشی و تندرستی برای استفاده مردم مستقر نماید .

وی عنوان کرد : با همت شهرداری و شورای شهر قرار است تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۶ پارک محله ای را افتتاح و به مرحله بهره برداری برسانیم هر چند این پارکها در مقایسه با پارکهای ۴۲ هکتاری کوچک بشمار آیند اما به جهت پارک محله ای از کارایی لازم برخوردارند .

سید محسن موسوی زاده به مبحث فضای سبز در شهر اهواز اشاره نمود و گفت : سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۲۵ در نظر گرفته شده است که در شهر اهواز به ازای هر نفر حدود ۱۲ متر برآورد شده است و می توان گفت هدف از شورا و شهرداری افزایش میزان فضای سبز شهری جهت دستیابی به استانداردهای مربوطه است .

وی ادامه داد : به سازمان پارکها و فضای سبز تاکید کردیم به جهت بهره مندی از گونه های گیاهی مختلف و جلوگیری از غالب بودن گونه کانوکارپوس ، گیاهان مقاومی همچون برهان گلی و سپستان و لگنوم در اهواز کاشت و مورد استفاده قرار گیرند .

موسوی زاده در پایان خاطر نشان کرد : همچنین توسعه آب خام به صورت موکد از سوی شورا به شهرداری توصیه شده است تا دیگر شاهد استفاده آب شرب که حاوی کلر بوده و برای فضای سبز مضر شناخته شده است نباشیم.
:
:
:
آخرین اخبار