تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۵۲۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید انواع ماشین آلات خشکشویی و لباسشویی صنعتی در ایران

ماشین لباسشویی صنعتی یکی از لوازم و تجهیزات مهم و پیشرفته ای می باشد که می تواند انواع لباس، پتو، پارچه، پرده، ملافه، رومیزی، دستمال، کاور صندلی، رو بالشی و رو تختی را در حجم های بالا شست و شو دهد و در مکان‌های زیادی مانند خشکشویی‌ها، رخت شورخانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، خوابگاه‌ها، پانسیون‌ها، پادگان‌ها، نیروگاه‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و تالارهای پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثر ماشین‌های لباسشویی صنعتی آبگیر دارند و بعد از شست و شوی البسه و منسوجات، تا 70 درصد آب آنها را می گیرند و آنها را برای خشک شدن کامل آماده می کنند. این دستگاه ها موتوری پر قدرت دارند، لباس‌ها و پوشاک را به صورت حرفه ای تر و باکیفیت تر شست و شو می دهند، قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند و این توانایی را دارند را در حجم خیلی بالا البسه و منسوجات را بشویند.

ماشین لباسشویی صنعتی انواع مختلفی دارد و براساس معیارهای گوناگونی دسته بندی می شود. این دستگاه براساس ابعاد و ظرفیت به 8 دسته تقسیم می شود که عبارتند از: 20 کیلویی، 25 کیلویی، 30 کیلویی، 40 کیلویی، 50 کیلویی، 70 کیلویی، 100 کیلویی و 150 کیلویی. پرمصرف ترین و پرکاربردترین ظرفیت این دستگاه‌ ها 25 کیلویی و 50 کیلویی می باشند.

ماشین لباسشویی صنعتی براساس قابلیت های اتوماتیک خود نیز به 3 دسته تقسیم می شود که عبارت است از: دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک. در مدل دستی، ورود آب، تخلیه آب و تنظیم روی دور تند به صورت دستی انجام می شود. در مدل نیمه اتوماتیک، ورود آب به صورت اتوماتیک می باشد ولی تخلیه آب و تنظیم روی دور تند به صورت دستی انجام می گیرد. در مدل فول اتوماتیک، ورود آب، تخلیه آب و تنظیم روی دور تند همگی به صورت اتوماتیک و برنامه ریزی شده انجام می شوند و ماشین لباسشویی به صفحه نمایشگر و مغز کامپیوتری هوشمند مجهز است.

استفاده از ماشین لباسشویی صنعتی مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

- حجم بالایی از لباس‌ها در کمترین زمان ممکن شسته می شوند و در وقت صرفه جویی می گردد.

- هزینه‌های جانبی کاهش پیدا می کند.

- لباس‌ها باکیفیت شسته می شوند و آسیب نمی بینند.

ویژگی‎های لباسشویی و پتوشویی صنعتی:

- لباسشویی صنعتی با توجه به مصرف بالای انرژی می‌بایست از سیستم بهره‌وری انرژی پیروی کرده و از لحاظ مصرف انرژی دارای تاییدیه CE اروپا باشد.

- شاسی لباسشویی صنعتی از ناودانی می‌باشد که در بسیاری از تولیدات نامرغوب ایرانی از ورق آهن خم شده به جای آن استفاده شده است؛ همچنین دارای PLC و صفحه نمایشگر لمسی می‌باشد که کاربر می‌تواند کلیه مراحل شستشو را کنترل کرده و خاصیت برنامه‌پذیر بودن دستگاه می‌تواند موجب سهولت در کار شود.
- این دستگاه گاهی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‎گیرد و باید البسه عفونی را شستشو دهد که طبیعتاً باید برنامه خاصی برای این کار تعریف شود.

- گاهی این لباسشویی در یک پادگان مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ در این مراکز شستشوی پتو در اولویت قرار دارد. در برنامه مربوط به شستشوی پتو زمان شستشو، تعداد شستشو، میزان مصرف مواد و … لحاظ شده باشد.
- همچنین ماشین لباسشویی صنعتی می‌بایست دارای بلبرینگ‎های رومانی اصلی ‎باشد.

- برنامه‌های شستشوی استاندارد به منظور کاهش آب، مواد شوینده و مصرف انرژی در راندمان کاری لباسشویی قرار گرفته باشد.

- قابلیت استفاده با برق تکفاز و سه فاز را دارا باشد. نصب اینورتر نکته مهمی برای بررسی در هنگام خرید می‎باشد.

- دارا بودن قابلیت شستشوی 24 ساعته برای پاسخگویی به کلیه سیکل‌های شستشو در لاندری.

- طراحی هوشمندانه و اصولی به منظور استفاده کاربری آسان.

- کارایی و دوام بالا که این ویژگی با استفاده از مرغوب ترین لوازم و قطعات فقط امکان پذیر می‎باشد.

- مجهز به آبگیر باشد تا آبگیری البسه را پس از شستشو انجام داده تا فرایند خشک کردن و اتوکشی آسان تر شود.

تجهیزات و ماشین آلات خشکشویی

خشکشویی های حرفه ‎ای از تجهیزات شستشوی جدید و مدرن استفاده می‎کنند که علاوه بر داشتن تجهیزات مختلف، به مقدار خاصی حلال و مواد شوینده برای بیشترین بهره‎وری نیاز دارند.

برای آغاز به فعالیت حرفه‌ی  خشکشویی به یک خشکن صنعتی، لباسشویی صنعتی، پرس اتو و دیگ بخار نیاز خواهید داشت که برای شروع ظرفیت پایین دستگاه‎ها کافی می‎باشند. در ادامه می‎توان یک دستگاه لباسشویی صنعتی، آبگیر صنعتی، ماشین خشکشویی به تجهیزات اضافه کرد و در صورت نیاز تجهیزات اتوکشی را تقویت نمود.

تهیه تجهیزات و دستگاه‌های خشکشویی نو مقرون بصرفه ‎تر است، زیرا هزینه تعمیرات را تقریبا به صفر می‌رساند. پس اگر برای تهیه تجهیزات نو و دست دوم مردد هستید، پیشنهاد ما خرید دستگاه‌های نو است. استاندارد بودن تجهیزات و لوازم خشکشویی تأثیر فراوانی در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‎ها خواهد داشت و استفاده از مواد شوینده نامرغوب موجب آسیب رساندن به بافت پارچه می‎گردد. در نتیجه دقت در انتخاب و خرید لوازم خشکشویی و همچنین مواد مصرفی اهمیت بالایی دارد.

بررسی بهترین تجهیزات و لوازم خشکشویی

ضروری ترین لوازم خشکشویی شامل دستگاه های زیر می‎شود:

دستگاه مانکن اتو

دستگاه دیگ بخار

لکه‌برهای تخصصی

تفاوت دستگاهای مدل دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک دیجیتال در چیست؟

در مدل دستی این دستگاه ورود، تخلیه آب و دور تند به صورت دستی انجام می‎گیرد، در مدل نیمه اتوماتیک فقط ورود آب اتوماتیک بوده و تخلیه و دور تند به صورت دستی انجام می‎گیرد. در حالت اتوماتیک همه مراحل ورود و تخلیه آب و دور تند تماماً اتوماتیک انجام شده و دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر و مغز کامپیوتری هوشمند به نام PLC می باشد که قابل برنامه‌ریزی است.

دستگاه خشکشویی صنعتی برای تمامی فعالیت‎های نیازمند شستشو طراحی شده و عمدتاً برای صنعت شستشو و رنگرزی، تجهیزات و لوازم خشکشویی، تجهیزات‎ لاندری هتل‎ها، تجهیزات‎ لاندری مهمانخانه‎ها، تجهیزات‎ لاندری بیمارستان‎ها، تجهیزات‎ لاندری ارتش و پادگان‎ها و … برای شستن انواع لباس مورد استفاده قرار می‎گیرد.

نحوه استفاده از پرس اتو
اولین قدم برای نصب پرس اتو انتخاب فضای مناسب برای استقرار آن است. سپس سطح صافی برای قرار دادن اتو بر روی آن را در نظر بگیرید. سعی کنید سطح انتخاب شده کاملا مسطح و تراز باشد. در مرحله بعدی قفل دسته را باز کنید. مخزن را پر از آب کنید. درجه حرارت را تنظیم کنید. در مرحله آخر دستگاه را به برق وصل کنید و بعد از گرم شدن اتو زدن لباس ها را شروع کنید.

پرس اتو یکی از انواع اتو است. از زمانی که اولین اتو ها به کار گرفته شده تا به امروز انواع مختلفی از آن به بازار آمده است. کارایی این نوع اتو به نحوی است که کار کردن با آن فرد را تا حد یک اتو کار حرفه ای معرفی خواهد کرد. کار با این مدل اتو بسیار آسان است.

از بین بردن چروک لباس با استفاده از اتو پرس
ابتدا لباس مورد نظر را روی صفحه پایینی پهن کنید. سپس صفحه بالایی را پایین بیاورید. به صورتی که تقریبا سه اینچ با صفحه پایینی فاصله داشته باشد. دکمه بخار را فشار دهید تا بخار پخش شود. چندین بار دکمه بخار را فشار دهید. بعد صفحه بالایی را پایین بیاورید کمی فشار دهید تا سطح زیرین هم گرم شود و گرما به لباس برسد و چین و چروک آن برطرف شود.

نحوه اتو کشی انواع البسه
اتو کشی لباس ها با پرس اتو دقیقا مانند شست و شوی آن ها نیاز به رعایت دستورالعمل مخصوص دارد. برای هر لباس باید درجه حرارت مناسب آن را انتخاب کرد. برای مثال: برای پارچه های کتانی و بافتنی نیازی به حرارت بالا و همچنین فشار زیادی نیست.

مزیت های استفاده از پرس اتو
1: سرعت بالا در اتو کشی.
2: دقت بالا در اتو کشی.
3: فشار زیادتر بخش بالایی دستگاه.
4: تولید بخار بیشتر.
5: خاصیت ضد رسوب و داستن فیلتر آب.
6: داشتن صفحه دیجیتال.
7: داشتن نمایشگر مخزن آب.
8: صرفه جویی در زمان.
9: عدم نیاز به خشکشویی.
10: قابلیت قفل دسته دستگاه. این قابلیت ویژه خانواده هایی است که کودکان خردسال دارند.

نصب و راه اندازی پرس اتو
ابتدا بخار را به ورودی پرس در سمت راست با یک شیر وصل می نمائیم.
در قسمت خروجی یک شیر برای آبگیری و یک تراپ برای عملکرد بیشتر و خیس نشدن پنبه استفاده میکنیم.
در پایان میز و سرشانه را متصل میکنیم.
در بالا یک پدال برای بخار بالشت آلمینیومی تعبیر شده که با فشار دادن آن بخار از بالا خارج شود.
در قسمت پایین 3 پدال وجود دارد که که به ترتیب از سمت چپ اولین پدال خشک کن می باشد
این پدال برای رطوبت زدائی در هنگام اطو کاری و خشک کردن لباس کارائی دارد.
سومین پدال به بخار بالشت پایین می باشد.

آدرس :تهران – شهرری – کیلومتر 11 جاده ورامین – قلعه نو – شهرک صنعتی عشق آباد – کوچه پنجم – پلاک 42 

تلفن : 36695438 021 – 36695388 021

فاکس : 36695437 021

تلفن همراه : 09121230546

تلفن همراه : 09191785532

:
:
:
آخرین اخبار