تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۵۲۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسانی که پرکاس را انتخاب کردند پای انتخاب‌شان بمانند / کیفیت بازیکنان ایرانی ۲۲ میلیارد نیست

 کاپیتان سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان این‌که شناختی از رضا پرکاس ندارم، گفت: افرادی که پرکاس را به عنوان سرمربی نفت انتخاب کرده‌اند باید پای انتخاب‌شان بمانند و امیدوارم انتخاب مناسبی داشته باشند.

علی بختیاری‌زاده  درباره انتخاب قاسم‌پور به عنوان مدیر فنی تیم فوتبال نفت آبادان، اظهار کرد: باید درباره این انتخاب ابراز خوشحالی کنم معتقدم او از اسطوره‌های باشگاه نفت آبادان است و باید پیش از این نیز از چنین افراد باتجربه‌ای استفاده می‌شد و امیدوارم از این به بعد هم مدیران و اسطوره‌هایی چون قاسم‌پور را بیشتر در باشگاه صنعت نفت آبادان ببینیم.

وی همچنین درباره انتخاب رضا پرکاس به عنوان سرمربی جدید نفت آبادان، گفت: از آقای پرکاس شناختی ندارم و باید لیگ شروع شود و عملکرد او را ببینیم. ضمن اینکه افرادی که پرکاس را به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌اند باید پای انتخاب‌شان بمانند و امیدوارم انتخاب مناسبی داشته باشند و او بتواند با نفت به موفقیت برسد.

کاپیتان سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بیان کرد: بزرگترین مشکل نفت آبادان مربوط به امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و امکاناتی بوده که حتی بزرگ‌تر از مشکلات فنی تیم محسوب می‌شوند. ایراد بزرگ در نفت این است که صنعت نفت همیشه آخرین تیمی است که سرمربی خود را انتخاب می‌کند که به درست یا غلط بودن انتخاب هم کاری ندارم اما دیر انتخاب شدن‌ها در نفت آبادان، تأثیر فراوانی در عملکرد این تیم دارد چون مجبور هستند بازیکنانی که کیفیت آنچنانی ندارند و بیرون مانده‌اند را جذب نفت آبادان کنند.

وی افزود: به نظر من با توجه به شرایطی که باشگاه صنعت نفت آبادان دارد، بهتر است دست به جوان‌گرایی بزند و این گله نیز وجود دارد که چرا نفت آبادان به راحتی جوانان خوب خود را در شرایطی که به ‌آن‌ها نیاز دارد از دست می‌دهد؟

بختیاری‌زاده با اشاره به قراردهای آنچنانی برخی بازیکنان، گفت: به نظر من باید کلمه‌ای فراتر از سرسام‌آور برای این قراردادها انتخاب کرد. برای من عجیب است که این رقم‌ها چگونه مطرح می‌شود، آن هم در شرایطی که خیلی مردم جامعه باید به سختی امرارمعاش داشته باشند ولی خیلی راحت گفته می‌شود فلان بازیکن قرارداد ۲۴ میلیارد تومانی بسته است. واقعا برای من عجیب است بازیکنی که از نظر فنی شاید دو میلیارد هم ارزش نداشته باشد، در لیگ برتر ۲۲ میلیارد تومان پول می‌گیرد و همین نیز برای فوتبال خوزستان و شهر آبادان که روی نفت زندگی می‌کنند مشکل ایجاد کرده است زیرا نمی‌توانند بازیکن جذب کنند اما سایر تیم‌ها مثل مس رفسنجان، مس کرمان، سپاهان، ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس، همه میلیاردی هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم چه کسی باید جلوی این قراردادهای میلیاردی را بگیرد. خواهش من این است این کار انجام شود. من نمی‌گویم فوتبالیست نباید پول بگیرد اما آیا واقعا کیفت فنی بازیکنان ایرانی ۲۲ میلیارد تومان است که به نظر من هنوز به این سطح نرسیده‌اند.

این مربی فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم اینکه مدیران باشگاه‌ها به این موضوع گله‌مند هستند، اما تن به عقد قرارداد با چنین مبالغی می‌دهند؟ عنوان کرد: من احساس می‌کنم خود مدیران هم در چنین قراردادهایی سهم دارند. البته قصدم تهمت به کسی نیست اما وقتی چنین قراردادهایی بسته می‌شود برایم عجیب است که یک مدیر قرار است چنین پول‌هایی را چگونه تأمین کند؟ نکته مهم دیگر این است که آیا تمام این پول به بازیکن می‌رسد یا مربی و مدیر هم سهم دارند؟ به نظر من تمام این پول سهم یک بازیکن نیست و دستگاه‌های نظارتی باید به این قضیه ورود کنند. مگر فوتبالیست‌های ما چه نوع فوتبالی بازی می‌کنند که باید ۲۲ میلیارد تومان پول بگیرند، در حالی که خود من خیلی از بازی‌ها را به دلیل کیفیت پایین بیشتر از ۱۰ دقیقه نمی‌توانم نگاه کنم.

وی گفت: اگر باشگاه‌ها درآمدزایی داشتند حق طبیعی‌شان بود چنین پول‌هایی را به بازیکنان بدهند اما در چنین شرایطی که پول از جیب مردم هزینه می‌شود، انجام این کار در شرایط بد اقتصادی درست نیست و واقعا برای چنین هزینه‌هایی متأسفم. به نظر من در چنین شرایطی حتی بازیکن ۴ میلیاردی هم برای بازی به آبادان نمی‌آید و مطمئناً شرایط این تیم سخت‌تر از قبل خواهد شد.

بختیاری‌زاده ادامه داد: در سالی که قرار است جام جهانی برگزار شود چنین شرایطی برای فوتبال ایران برگشت به عقب است. امیدوارم مدیران فوتبالی در رأس باشگاه‌ها قرار بگیرند تا در نهایت چنین مشکلاتی حل شود. نمی‌دانم واقعا در فوتبال ایران چه خبر است؟ کیفیت بازیکنان ایرانی ۲۲ میلیارد تومان نیست و از آن‌جا که هنوز استادیوم‌های ما نور دارند و کیفیت زمین چمن‌هایمان حتی مثل کشورهای همسایه‌مان نیست پس چرا باید این‌قدر هزینه کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار