تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۵۲۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات اجرای طرح دستیار فناوری در دانشگاه‌های خوزستان از مردادماه

  رئیس پارک علم و فناوری خوزستان جزئیات اجرای طرح دستیار فناوری در دانشگاه‌های استان از مردادماه را تشریح کرد.

دکتر محمد راضی‌جلالی اظهارکرد: طرح دستیار فناوری، یکی از طرح‌هایی است که توسط وزارت علوم به پارک‌های علم و فناوری به عنوان متولیان ابلاغ شده است. یکی از مشکلات موجود در عرصه فناوری این است که دانشجویان در زمان تحصیل خیلی وارد عرصه‌های فناوری و نوآوری نمی‌شوند و این مساله نیز به دلیل است که سرفصل‌های درسی کمتر به این مسائل می‌پردازند.  

وی ادامه داد: در طرح دستیار فناوری در واقع دانشجویان میهمان و پارک‌ها و شرکت‌ها میزبان برگزاری طرح هستند و این طرح برای همه دانشجویان در هر سه مقطع  کارشناسی، ارشد و دکتری اجرایی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: دانشجویان کارشناسی پس از به پایان رساندن نیم‌سال ششم تحصیلی، دانشجویان ارشد بعد از پایان نیم‌سال دوم و دانشجویان دکتری نیز پس از به پایان رساندن نیم‌سال چهارم می‌توانند وارد این طرح شوند.

راضی‌جلالی با بیان اینکه طرح دستیار فناور به مدت شش ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: به منطور تشویق دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح، برای دانشجویان کارشناسی ماهانه یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و دکتری ۳ میلیون تومان حقوق در نظر گرفته می‌شود.

وی ضمن اشاره به مزایای این طرح گفت: از مزایای این طرح این است که دانشجو می‌تواند مهارت‌آموزی کند یعنی دانش نظری را به صورت عملیاتی آموزش ببیند و به نیاز بازار بیشتر واقف شود. نقدی به دانشجویان وارد است مبنی بر اینکه به دانش روز مسلط نیستند که با این طرح این مشکل رفع می‌شود. از طرف دیگر انگیزه لازم نیز برای اشتغال  ایجاد می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: اجرای این طرح می‌تواند تا حدود زیادی از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند. از طرف دیگر شرکت‌های دانش بنیان اجراکننده طرح نیاز نیروی انسانی خود را تامین می‌کنند و تقویت می‌شوند. این طرح جامع و خوب است و در صورت عملیاتی شدن از مرداد امسال در همه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد.

راضی‌جلالی در پایان یادآور شد: دانشجو توسط دانشگاه به پارک معرفی می‌شود و آغاز به کار می‌کند. برای ورود دانشجویان شرط معدل لحاظ نشده است بلکه ارتباط موضوعی و سنخیت رشته دانشجو با شرکت ارزیابی می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار