تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۲۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور مجوز چاپ ۳۰۲ عنوان کتاب در خوزستان
 سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان گفت: ۳۰۲ عنوان کتاب در خوزستان از ابتدای امسال تاکنون مجوز پیش از چاپ دریافت کردند که نسبت به مشابه پارسال که ۱۰۲ عنوان بود حدود سه برابر رشد داشته است.

مهرانگیز بحیرایی افزود: این کتاب ها در حوزه های مختلف با اولویت سر فصل موضوعی ادبیات ۸۶ عنوان، دین ۳۹، تاریخ ۴۸،علوم اجتماعی ۲۴، فلسفه و روانشناسی ۱۲، علوم عملی فناوری و کاربردی ۲۹،زبان خارجه۱۴،علوم خالص ۳۱ ، هنر ۹، کلیات ۱ و کودک و نوجوان با ۹ عنوان مجوز چاپ دریافت کردند.

وی با اشاره به تخصیص سهمیه کاغذ به ناشران از طریق خانه کتاب و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به صورت متمرکز بیان کرد: اعطای مجوز برپایی نمایشگاه کتاب به ناشران، خرید کتاب از ناشران و نویسندگان به صورت متمرکز و یکبار در سال و همچنین اختصاص وام به ویژه در ایام کرونا از طریق سامانه کارا از جمله اقدامات حمایتی این اداره کل از ناشران درحوزه نشر کتاب بوده است.

سرپرست معاونت امورفرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان افزود: کلیه خدمات به ناشر شامل دریافت مجوز نشر، مجوز قبل از چاپ کتاب و... در این فرآیند رایگان است.

بحیرایی با اشاره به مزیت صرفه جویی در زمان و هزینه ناشر و نویسنده درصدور مجوز به صورت الکترونیکی گفت: ناشرو نویسنده بدون نیاز به مراجعه حضوری در این فرآیند، پیگیری‌ مربوط به تایید نشدن، مشروط شدن و یا نیاز به اصلاح را از طریق سامانه و به صورت آنلاین دنبال می‌کند و تایید و دریافت مجوز در مرحله پایانی نیز از طریق پیامک به ناشر اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه درصد مجوزهای قبل از چاپ در حوزه کودک ونوجوانان بوده است ادامه داد: ادبیات با بیشترین تعداد عنوان درصدر سرفصل‌های موضوعی در سایر موضوعات قرار گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار