تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۵۲۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باید قراردادهای بالای ۸ میلیارد را ثبت نکنند / با این ریخت‌وپاش‌ها می‌توان چند ورزشگاه ساخت

 مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان با بیان این‌که طی روزهای گذشته اخبار مربوط به نقل و انتقالات برای فصل جدید عجیب و غریب بوده و رقم‌هایی که برای جا به جایی بازیکنان در رسانه‌ها اعلام می‌شود به طرز باور نکردنی سرسام‌آور بوده است. گفت: تصمیم بگیرند قراردادهای بالای ۸ میلیارد تومان را ثبت نکنند.

صفرعلی جمالپور در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: به عنوان کسی که سال‌ها به عنوان مدیر عامل باشگاه در فوتبال فعال هستم نمی‌توانم قبول کنم برای حفظ صندلی مدیریتم بازیکن ۳۰۰ میلیونی ۳۰ میلیاردی شود و بازیکن جوان و با استعداد نادیده گرفته شود. با این ریخت و پاش‌ باشگاه‌ها می‌دانید می‌توان چند تیم و چند ورزشگاه تاسیس کرد؟

قراردادها به طرز باور نکردنی سرسام‌آور بوده است

وی بیان کرد:‌ طی روزهای گذشته اخبار مربوط به نقل و انتقالات برای فصل جدید عجیب و غریب بوده و رقم‌هایی که برای جا به جایی بازیکنان در رسانه‌ها اعلام می‌شود به طرز باور نکردنی سرسام‌آور بوده است. این وضعیت باعث شده تا برخی از باشگاه‌ها نتوانند در نقل و انتقالات حضور پر قدرتی داشته باشند یا برخی هم به دلیل این وضعیت فاجعه بار فعالیت خاصی نداشته‌اند.

این مدیر ورزشی گفت: در ارقام اعلامی گفته می‌شود قراردادهای ۱۸ تا ۲۰ میلیاردی هم رد و بدل شده است که همین ریخت و پاش‌ها باعث شده تا متولیان فوتبال به فکر چاره بیافتند. پیشنهاد من به متولیان فوتبال این است که تصمیم بگیرند قراردادهای بالای ۸ میلیارد تومان را ثبت نکنند و برای اجرایی شدن این تصمیم هم برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شود تا هیچ باشگاهی راه فرار نداشته باشد.

نفت از مسجدسلیمان استخراج می‌شود اما...

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامشخص تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در گیر و دار ریخت و پاش‌های لیگ‌ برتری‌ها، عنوان کرد: نفت از شهر مسجدسیلمان استخراج می‌شود اما یک ریال هم به آن به بهانه قوانین دست و پابسته ای که خود نمایندگان مردم درست کردند، به تیم نفت پول نمی‌دهند.این تیم هواداران خونگرم و زیادی دارد اما متاسفانه مسئولان به این تیم شهرستانی اهمیتی نمی‌دهند. مسجدسلیمان بر گردن فوتبال و صنعت نفت ایران حق دارد اما کسی این شهر را نمی‌بیند. نفت از مسجدسلیمان استخراج می‌شود اما برای این شهر هیچ هزینه‌ای انجام نمی‌شود. مشکلات مالی این باشگاه زیاد است و طی چهار پنج سال اخیر مسولان این باشگاه مجبور بودند تمام هزینه‌های جاری باشگاه را به طور اعتباری انجام دهند اما تا چه زمانی می‌خواهیم با این روش تیم را اداره کنیم؟ با وجود همه این مشکلات بازیکنان با جان و دل برای تیم بازی ‌کردند. امیدوارم مسئولان محترم وزارت نفت به وعده‌ها و قول‌های خود عمل کنند تا مشکلات تیم در فصل جدید برطرف شود.

پشتوانه‌سازی در فوتبال تعطیل شده است

مدیرعامل باشگاه کارون اهواز همچنین با بیان این‌که متاسفانه پشتوانه‌سازی در فوتبال تعطیل شده است و تیم‌ها همه مصرف‌کننده شده‌اند، افزود: قبلا به جوانان توجه می‌شد اما الان باشگاه‌ها دیگر وقت بازیکن‌سازی ندارند و تنها دنبال آماده‌ها هستند. هر تیمی که پول دارد قدرت آن بیشتر است. در این لیگ حکایت دارا و ندار همیشه وجود دارد. یکسری از تیم‌ها در فکر اول تا ششم شدن هستند و بقیه تیم‌ها هم برای این‌که سقوط نکنند در تلاش و تکاپو هستند. یک تیم هم می‌آید چندین میلیارد هزینه می‌کند تا سیزدهم شود ولی کیفیت پایین است و باید به بازیکنان جوان و مخصوصا بومی بها داده شود تا از دل آن‌ها ستاره‌ها و استعدادهای نهفته رشد کند و به تیم‌های مطرح خوزستان که در لیگ‌های کشوری حضور دارند، ملحق شوند. معتقدم در معدن فوتبال خوزستان استعدادهای نابی وجود دارد و من همچون دیگر همکارانم وظیفه بیرون کشیدن این استعدادها را بر عهده داریم.

 حرمت‌شکنی در فوتبال ادامه دارد

وی در ادامه با بیان این‌که حرمت‌شکنی در فوتبال ادامه دارد، عنوان کرد: حرمت‌ها در فوتبال ایران و شاید بسیاری از ورزش‌های دیگر از بین رفته است و کسی آن را رعایت نمی‌کند. افشاگری که پیش از این مختص سیاست بود حالا فوتبال را قبضه کرده است. خط و نشان کشیدن این مدیر برای آن مدیر و این کارشناس برای آن داور و آن مربی برای همکار خود و حتی بین بازیکنان باب شده است. خیلی‌ها که از جنجال خوششان می‌آید به این مسائل دامن می‌زنند و به آن پروبال می‌دهند. با این حساب باید تعاریف تازه‌ای برای اخلاق، حرمت، پیشکسوت، جوانمردی و حقیقت فوتبال ایران تعیین شود. آیا این طوری سنگ روی سنگ بند می‌شود؟ 

فوتبال خوزستان از خط قرمز اخلاقی و فرهنگی عبور کرده

جمالپور با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجاز از درگیری بازیکنان یکی از تیم‌های لیگ ۱۵ سال خوزستان با داور، گفت: با عبور از خط قرمز اخلاقی و فرهنگی به این نقطه رسیدیم. هر کسی این کیلیپ را تماشا کند فقط به حال فوتبال خوزستان افسوس می‌خورد. چرا نونهالان خوزستانی این‌گونه به جان هم افتادند. متاسفانه فوتبال امروز میدانی برای تولید حاشیه‌ها و درگیری شده و این موضوعات برای فوتبال ما هیچ منفعتی ندارد.

وی ادامه داد: این روزها فوتبال خوزستان دستخوش حاشیه و مشکلات ریز و درشت شده و ضربه مهلکی به تیم‌های باشگاهی آن زده است. فوتبالی که می‌توانست به دور از هرگونه تنش و حاشیه در مسیری موفقیت گام بردارد، هر روز و هر لحظه خبر جدیدی بین فوتبالی‌های آن به گوش می‌رسد که این می‌تواند زنگ خطری باشد برای این استان که با تفرقه‌ها و درگیری‌ها نه تنها ره به جایی نبرده بلکه همین پله‌هایی را که طی سال‌های پر از مشقت گذر کرده با یک عقب‌گرد از دست خواهد داد. 

در فوتبال کشور به اندازه خوزستان از مسائل حاشیه‌ای خبری نیست

این مدیر با بیان این‌که این حاشیه‌هایی که همه از آن باخبر هستند مشتی است از خروارها حاشیه، درگیری و مخالفت‌های شخصی بوده که تبدیل به کانون خبری از نوع درگیری و حاشیه شده است، خاطر نشان کرد: این از نظر هیچ علاقه‌مند به فوتبال، چیی جز از دست دادن فرصت‌ها و موقعیت‌ها نیست. امروز به عینه می‌بینیم که در کل فوتبال کشور به اندازه فوتبال خوزستان از این مسائل حاشیه‌ای خبری نیست. این جریان غیرورزشی چیزی جز نابودی عاید فوتبال همیشه پویای خوزستان نمی‌کند. به طور جدی و اساسی توصیه می‌کنیم که این جریانات باعث نزول فوتبال استان بیش از این می‌شود. امیدواریم با پایان دادن به این حاشیه‌ها و درگیری‌های پنهانی، فوتبال خوزستان به کانون آرامش مبدل و شرایطی مهیا شود تا تیم‌های لیگ‌برتر، دسته اول و سایر تیم‌های منطقه در جو کاملا آرام به مصاف حریفان بروند و با به دست آمدن موفقیت، آینده فوتبال سرزمین طلای سیاه را به سرمنشاء برسانند.

اداره‌کل ورزش خوزستان فکری به حال زمین چمن ورزشگاه‌ها داشته است؟

وی همچنین در پایان یا اشاره به وضعیت نامناسب زمین‌ها چمن در خوزستان، گفت: از نابودی زمین‌ها جلوگیری شود. تعداد زمین‌های فوتبالی در سراسر استان که چمن آن‌ها برای انجام بازی‌ها مناسب نیستند، در حال افزایش است. آیا اداره‌کل ورزش خوزستان و ادارات شهرستان‌ها فکری به حال چمن زمین‌های ورزشگاه‌ها کرده‌اند؟ فوتبال روی زمین‌های خاکی یا نیمه چمن اصلا قابل قبول نیست. اگر می‌خواهیم فوتبال استان رشد کند، باید فکری به حال این معضل اندیشید؟ این سوال پیش می‌آید چه کسی باید مسوولیت این مساله را بپذیرد و در رفع آن اقدام کند؟ حالا که لیگ‌های مختلف رده سنی از جمله بزرگسالان به پایان رسیده، مسوولان آستین‌ها را بالا زده و چمن‌های نامطلوب ورزشگاه‌های استان را ترمیم کنند.

:
:
:
آخرین اخبار