تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد؛
قسم جلاله اعضای شورای شهر اهواز در جلوگیری از جذب نیرو در شهرداری نقض شد
 نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد شدید نسبت به جذب افراد جدید در شهرداری اهواز گفت: همه اعضای دوره ششم این شورا از روز اول فعالیت قسم جلاله خوردند که در این دوره، هیچ نیروی جدید در این شهرداری جذب نشود ولی شواهد حاکی از نقض این خط قرمز شوراست.

 حجت اله زارع زاده روز دوشنبه در شصت و یکمین نشست علنی در صحن علنی این شورا، فزود: اطلاعات ما نشان می‌دهد که برخلاف خط قرمز شورا، برخی افراد جدید در شهرداری اهواز جذب شده‌اند که اقدام شهرداری برای تذکر شفاهی و درج در پرونده برای مدیران متخلف کافی نیست.

وی با بیان اینکه باید در ادامه فعالیت مدیر متخلفی که برخلاف تاکید شورا نیروی جدید جذب کرده است، بازنگری شود، ادامه داد: شورای شهر باید در برخورد با این مدیران متخلف ثابت کند که آیا ممنوعیت شورا بر جذب نیروی جدید تنها حرف و شعار بوده و یا تصمیم جدی این شورا بوده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با هر کس در هر رده سازمانی در شهرداری اهواز که در ماه های اخیر نیروی جدید جذب کرده حتی اگر تنها یک نفر نیروی جدید جذب کرده باشند باید با جدیت برخورد و ادامه حضور مدیر در سمت خود، در جلسه بعدی شورا تعیین تکلیف شود.

لازم باشد لغو عضویت عضو شورا هم پیگیری می‌شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه از ۹ هزار کارکنان شهرداری بالغ بر سه هزار نفر مازاد است، گفت: ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال از عوارض پرداختی مردم صرف پرداخت حقوق به کارکنان این شهرداری شود.

علی مدد هاشم پور با تاکید بر ممنوعیت جذب نیروهای جدید به شهرداری اهواز افزود: با مدیرانی که این ممنوعیت مدیریت شورای اهواز را نقض کرده‌اند باید برخورد قانونی شود چرا که ادامه دار شدن این وضعیت یعنی تحمیل هزینه بیشتر به شهرداری برای پرداخت حقوق به کارکنان خود است.

وی ادامه داد: اگر عضوی از شورای اسلامی شهر نیز در جذب جدید نیرو در شهرداری اهواز دخیل است، با توجه به اینکه این عمل برخلاف رویکرد مجموعه شوراست، حتی پیگیری لغو عضویت این عضو شورا هم قابل پیگیری است.

این عضو شورا افزود: ذیل قراردادهای رفت و روب ، فضای سبز و اجراییات که در دوره‌های گذشته بسته شده است، نیروهایی جذب شده که به جای فضای سبز، رفت و روب و خدمات شهری در ستاد شهرداری به کار گرفته شده‌اند.

وی بیان کرد: جداسازی نیروهای ستاد و تبدیل قرارداد این افراد از حجمی خدمات شهری به  نیروهای حجمی خدمات عمومی باید بر اساس صلاحیت و تخصص انجام شود.

تاکید بر برخورد با مدیران شهرداری که خط قرمز شورا را رد کرده‌اند

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه این جلسه گفت: بسیاری از ۶۵۰ نفر نیروهای حجمی که بر اساس این لایحه قرار است قرارداد آنها تغییر کند، وجود خارجی ندارند، و تنها اسم آنها وجود دارد و هم اکنون با شهرداری کار نمی‌کنند که باید پیش از تبدیل قراداد این نیروها، صلاحیت سنجی تک تک این افراد به صورت جدی تعیین شود.

احمد سراج ادامه داد: با وجود اینکه خط قرمز شورای اسلامی شهر، جذب نشدن نیروی جدید در شهرداری بوده است ولی واقعیت این است که هم اکنون تعدادی در مناطق شهرداری جذب شده‌اند.

وی ممنوعیت جذب نیروی انسانی جدید در شهرداری اهواز را خط قرمز این شهرداری اعلام کرد و گفت: شهرداری اهواز باید مکلف شود اسامی افرادی که در ۱۱ ماه گذشته به هر نحو جذب این شهرداری شده‌اند به این شورا معرفی کند ضمن اینکه باید با مدیرانی که این خط قرمز شورا را رد کرده‌اند، برخورد قانونی شود.

رییس کمیسیون تحقیق ،نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به لایحه تفکیک نیروهای حجمی خدمات شهری از نیروهای حجمی خدمات عمومی گفت: افراد زیادی در شهرداری هستند که ذیل هیچ پیمانکاری نیستند و با قراردادهای چند ماهه در حال فعالیت در شهرداری هستند.

سید محمد جواد رضوی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ نفر بدون هیچ قراردادی در شهرداری حضور دارند که باید این وضعیت ساماندهی شود افزود: برخی از نیروهای پیمانکار ممکن است به هر دلیلی از پیمانکار جدا و از سامانه شهرداری خارج شده و افرادی جایگزین آنها شده باشند که این جایگزین کردن نیروها نیز باید ساماندهی شود.

اینکه گفته شود تعداد زیادی از نیروهای شهرداری وجود خارجی ندارند درست نیست

یکی دیگر از عضو شورای اسلامی کللانشهر اهواز نیز در این نشست با انتقاد از صحبت‌های مطرح شده یکی از اعضای شورا گفت: اینکه گفته شود بیش از ۶۵۰ نفر از نیروهای حجمی شهرداری اهواز وجود خارجی ندارند درست نیست بلکه این افراد نیروهایی هستند که برای فضای سبز و رفت و روب جذب شده‌اند.

سید محسن موسوی زاده، به کارگیری نیروهای حجمی فضای سبز، اجراییات و خدمات شهری در ستاد شهرداری موضوع پنهانی نبوده که شورای دوره ششم آن را کشف کرده باشد افزود: وضعیت این نیروها نیاز به ساماندهی دارد که این لایحه شهرداری این شرایط را اصلاح می‌کند.

وی ادامه داد: تنها ۴۷ نفر از کارکنان یک سازمان شهرداری از جمله نیروهای خدماتی پیمانکار هستند که با قرارداد فضای سبز، خدمات شهری و رفت و روب جذب ولی در ستاد این سازمان شهرداری فعالیت می‌کنند که این شرایط در سایر سازمان ها و مناطق شهرداری هم وجود دارد.

سامانه نیروی انسانی شهرداری راه‌اندازی شود

دبیر اول و رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت: اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز از همان روز اول بر ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری تاکید کردند که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

حمید دغاغله با انتقاد از زمان بَر شدن راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی شهرداری اهواز افزود: برای سامانه نیروی انسانی شرکت نفت با ۲۰۰ هزار نیرو تنها ۲ ماه زمان صرف شد و این در حالی است که شهرداری اهواز با ۹ هزار نفر نیرو تاکنون در راه‌اندازی این سامانه موفق نبوده است.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر اهواز ۱۱ ماه است که بر راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی این شهرداری تاکید کرده‌اند که باید شهرداری هر چه سریعتر نسبت به فعال سازی این سامانه اقدام کند.

لایحه تفکیک نیروهای حجمی خدمات شهری از نیروهای حجمی خدمات عمومی اهواز نیز از دیگر لوایحی بود که با تصویب دوفوریت آن توسط اعضای شورای شهر در دستور کار این نشست قرار گرفت که پس از حدود یک ساعت بررسی، این لایحه برای رفع برخی ابهامات برای بررسی در نشست بعدی شورا از دستور کار خارج شد.

بر اساس این لایحه در گام نخست، با نهایی شدن این قرارداد در مناطق یک و هفت شهرداری، ۵۷ نفر و با اجرای کامل تا شهریور امسال قرارداد ۶۵۹ نفر از نیروهای حجمی خدمات شهری که در ستاد شهرداری‌ها مشغول فعالیت هستند به خدمات عمومی تغییر می‌کند.

نرخ ورودی بوستان ریتاج اهواز ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به لایحه تغییر نرخ ورودی پارک سیاحتی شهرداری گفت: قیمت ورودی پارک سیاحتی ریتاج شهرداری ۲۰۰ هزار ریال بود که با توجه به اعتراض مردم نسبت به مبلغ بالای ورودی این پارک، اطلاح این قیمت در دستور کار قرار گرفت.

سید محمد علی پورموسوی ادامه داد: با بررسی انجام شده این مبغ برای روزهای عادی به ۵۰ هزار ریال و برای روزهای تعطیل به ۱۰۰ هزار ریال تغییر کرد که با توجه به اینکه دونرخی بودن مشکلاتی ایجاد کرده بود، نرخ واحد ۱۰۰ هزار ریال برای ورودی این پارک در نظر گرفته شد.

وی افزود: این مبلغ برای ورودی و همچنین پذیرایی از شهروندان حاضر در بوستان است ضمن اینکه قرار است این مبلغ فقط مخصوص افراد بزرگسال است و برای کودکان زیر ۱۲ سال ورود به پارک رایگان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه احداث فاز دوم این بوستان باید تعیین تکلیف شود، گفت: با وجود گذشت چند ماه همچنان وضعیت اجرای فاز دوم بوستان سیاحتی تفریحی شهرداری مشخص نیست و این ضرورت وجود دارد تا یک ماه این موضوع مشخص شود.

سیاوش محمودی ادامه داد: روند اجرای فاز دوم این بوستان بررسی و در صورتی عملی نبودن، با حذف این بند از قرارداد، هزینه‌های سرمایه گذار مشخص تا اجاره بهای این پارک اصلاح شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ارتقای خدمات عمومی این بوستان گفت: این پارک باید از حالت رستورانی خارج و با ارایه خدمات عمومی ضمن کاهش هزینه ‌ ورودی، افزایش درآمد خود را از طریق ارایه خدمات بهتر تامین کنند.

احمد سراج با اشاره به ضرورت تعدیل نرخ بهای توقفگاه این بوستان افزود: با وجود گذشت چند ماه از افتتاح این پارک هنوز خدمات عمومی این بوستان به شهروندان قابل قبول نیست.

ارجاع تعیین نرخ بهای توقفگاه به کمیسیون ترافیک، رایگان شدن ورزش صبحگاهی در این بوستان، اعمال تخفیف ورودی این پارک برای مناطق محروم و همچنین بررسی روند اجرایی فاز دوم اجرای این بوستان از جمله موضوعات دیگر پیرامون این بوستان بود که اعضای شورا به بررسی این موارد در کمیسیون تخصصی رای دادند.

با تصویب دوفوریتی تعیین بهای بلیت ورودی مجموعه تفریحی گردشگری پارک سیاحتی به کمیسیون گردشگری این لایحه در دستور کار شورای شهر قرار گرفت که اعضای شورا به نرخ ورودی این بوستان را ۱۰۰ هزار ریال برای بزرگسالان بالای ۱۲ سال تعیین کرد.

تصویب لایحه مزایده ۲۶ پلاک برای تکمیل میدان دانشگاه و محرومیت زدایی اهواز

لایحه مزایده عمومی ۲۶ پلاک با کاربری مسکونی در فاز پنجم مهر شهر اهواز برای پرداخت مطالبات طرح‌های شهری در دست اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اهواز با رای دوفوریتی اعضای شورای شهر در دستور کار جلسه امروز این شورا قرار گرفت که در نهایت این لایحه به تصویب نهایی اعضای شورای شهر اهواز قرار گرفت. بر اساس این لایحه پنج پلاک برای تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز و ۲۱ پلاک برای اجرای طرح های محرومیت زدایی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در نظر گرفته شد.

همچنین در این جلسه لایحه دوفوریتی مجوز برگزاری مزایده اجاره درمانگاه شبانه روزی شهرداری اهواز به همراه تمام تجهیزات آن مطرح شد که به دلیل رای نیاوردن دوفوریتی این طرح در صحن علنی، این لایحه به کمیسیون تخصصی شورا برای بررسی بیشتر ارجاع داده شد.

همچنین در این نشست لایحه‌های اصلاحیه موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و همچنین مجوز تهاتر برخی موضوعات قابل تهاتر مشخص با سقف معین در چارچوب وظایف شهرداری قرائت و برای بررسی به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع داده شد.

لایحه بهای خدمات هزینه دفع پسماند خانگی از جمله لوایحی بررسی شده در کمیسیون تخصصی شورای شهر اهواز بود یکی دیگر از لوایح دستور جلسه امروز این شورا بود که در نهایت اعضای شورا به این لایحه رای مثبت دادند. بر اساس این لایحه همچنین شهرداری اهواز مکلف شد لایحه جامع تفکیک زباله از مبداء را تا یک ماه آینده تدوین و برای بررسی به شورا ارجاع دهد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار