تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۵۲۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافق برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در شهرستان دشت آزادگان
 فرماندار دشت آزادگان از توافق با مسوولان ۲ شرکت برای سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ میلیارد دلار در بخش پتروپالایش و سوخت در این شهرستان خبر داد.

 حمید سیلاوی در حاشیه نشست با مدیران شرکت کاشف برج سورن و پترو انرژی در خصوص سرمایه گذاری این شهرستان بیان کرد:این سرمایه گذاران در بخش پتروپالایشگاه، تولیدات سوخت جت، گرانول، حلال‌ها نفتار و G۲ فعالیت خود را انجام خواهند داد.

وی افزود: این سرمایه‌گذاران آمادگی خود را در جهت سرمایه‌گذاری در این شهرستان اعلام کردند که در صورت تایید نهایی، برای سایر تولیدات پالایشگاهی نیز  برنامه ریزی صورت خواهد پذیرفت.

ایجاد ۲ هزار شغل در دشت‌آزادگان

فرماندار دشت‌آزادگان ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌های سرمایه گذاری، برای۲ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی گفت: شهرستان دشت آزادگان  به لحاظ داشتن شرایط خاص در زمینه کشاورزی، دامداری و همچنین پایانه مرزی با کشور عراق جزو شهرستان‌های ویژه است.

وی افزود: امیدواریم با تلاش و هماهنگی برای اخذ مجوزهای لازم از مراکز مربوطه و همچنین پشتیبانی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی،  از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوص در این شهرستان  استفاده بهینه شود.

سیلاوی با بیان اینکه مقدمات اولیه راه‌اندازی تعدادی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم شده است گفت: فرمانداری دشت‌آزادگان در جهت هموار ساختن مسیر سرمایه گذاری در این شهرستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی آماده هرگونه کمک به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و این مورد در احداث پتروشیمی که مقدمات آن در شهرستان آماده شده به اثبات رسیده است.

فرماندار دشت آزادگان افزود: تمامی تلاش و همت خود را برای همکاری  و پشتیبانی ازسرمایه گذاران خواهیم کرد تا بتوان چرخه فعالیت و تولید در این شهرستان فعال شود.

شهرستان دشت‌آزادگان با جمعیتی بیش از ۲۵۰ هزار نفر در غرب خوزستان قرار دارد و با استان میسان عراق هم مرز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار