تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۵۲۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در مرکز بهداشت غرب اهواز
 سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از آغاز تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۲ سال در این مرکز خبر داد.

 دکتر شایسته شمی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری کرونا در جهان، اروپا، آمریکا و کشور همسایه عراق، مطابق تجارب و اطلاعات گذشته پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده نیز شاهد سیر صعودی بیماری در اهواز باشیم.

وی گفت: هم اکنون وضعیت کنونی کشور در خصوص کرونا مطلوب و در خوزستان تنها ۲ شهرستان به رنگ زرد کرونایی و بقیه شهرستان‌ها از جمله اهواز آبی کرونایی هستند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: در شرایط کنونی کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا، الزامی به استفاده از ماسک در سایر اماکن و فضاهای باز نیست، اما همچنان لازم است استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پر تردد و پر ازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها رعایت شود.

وی افزود: با توجه به آغاز مسافرت تابستانه، در پیش بودن سال تحصیلی جدید، سفر اربعین و آغاز فصل پاییز لازم است یک نوبت واکسن یادآور کرونا (دُز چهارم) در کلیه گروه‌های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته، انجام شود تا وضعیت ایمنی جامعه به سطح مطلوبی برسد؛ بهتر است این واکسن تا اواسط تابستان امسال تزریق شود. 

۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال غرب اهواز یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

شمی پور با بیان اینکه بیش از ۴۶۱ هزار نفر در حوزه غرب اهواز در گروه سنی بالای ۱۲ سال هستند که از این تعداد ۹۳ درصد دُز اول، ۸۱ درصد دُز دوم و تنها ۳۷ درصد دُز سوم را تزریق کرده اند، گفت:افرادی که به هر دلیلی سه دُز واکسن خود را تکمیل نکرده‌اند لازم است برای دریافت واکسن کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی افزود: کرونا در هر خانواده‌ای موجب رنج شده است، بنابراین هم اکنون که در وضعیت مطلوبی هستیم نباید با سهل انگاری موجب افزایش سیر بیماری شویم.

تاکنون بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار