تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۲۱۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود ۷۲۰ هزار پرونده به محاکم قضایی خوزستان
معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه ۷۲۰ هزار پرونده پارسال به محاکم قضایی خوزستان وارد شد گفت: اجرای طرح‌هایی همچون " هر مسجد یک حقوقدان" از ورود تعداد زیاد پرونده به دادگاه جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی روز یکشنبه شب در آیین افتتاح نمادین طرح " هر مسجد یک حقوقدان" در مسجد امام حسن مجتبی (ع) اهواز با بیان اینکه با اقدامات حمایتی که انجام گرفت یکهزار و ۵۰۰ پرونده نسبت به سال پیش از آن کمتر وارد دادگاه‌های استان شد افزود: با مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ولی عصر خوزستان (عج)، طرح هر مسجد یک حقوقدان، برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم ارایه می‌شود.

وی گفت: این برنامه از طرف سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان متولی اصلی این کار و کانون بسیج قضات استان و کانون حقوق خادمیاران امام رضا(ع) در خوزستان اجرا شده و کارشناسان حقوقی مستقر در این مساجد توسط سازمان بسیج حقوقدانان انتخاب می‌شوند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: اگر این طرح به درستی اجرا شود بخش زیادی از مشکلات مدیریت قضایی حل می‌شود.

وی افزود: اگر کسی در طرح دعوای خود مسیر درستی را نرود باعث می‌شود چند ماه کار وی به عقب می‌افتد و اگر مسیر طرح دعوا درست پیموده شود این میزان ورودی پرونده به دادگاه‌ها نخواهیم داشت.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: از سازمان بسیج حقوقدانان انتظار داریم پیش از اینکه پرونده‌ها به دادگاه ارسال شود مسایل و مشکلات حقوقی را حل و فصل کنند.

طرح " هر مسجد یک حقوقدان" به صورت آزمایشی با همکاری سازمان حقوقدانان سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان و کانون بسیج قضات استان و کانون حقوق خادمیاران امام رضا(ع) در استان اجرایی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار