تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح هر مسجد یک حقوقدان در خوزستان آغاز شد
 طرح هر مسجد یک حقوقدان به همت کانون بسیج قضات سازمان بسیج حقوقدانان سپاه خوزستان به صورت نمادین در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی نفت اهواز آغاز شد.

  مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان برای ارایه خدمات حقوقی به مردم استان عملیاتی شده است و خوزستان پایلوت اجرای این طرح است.

سرهنگ عبدالامیر تمیمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح سه هدف را دنبال می کند اظهار داشت: کمک به احیای حقوق عامه ، احیای صلح و سازش و انجام مشاوره حقوقی رایگان از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به سازمان حقوقی سپاه واگذار شد که با همکاری دادگستری و کانون وکلا اجرا می شود گفت:این طرح در بحث مشاوره و آموزش مسائل حقوقی بسیار اثر گذار است و در ارائه مشاوره رایگان می تواند بهترین خدمت رسانی را داشته باشد.

سرهنگ تمیمی اظهار داشت: در زمینه آموزش به عنوان یک رکن پیشگیری در تمامی امور می توان از این ظرفیت استفاده کرد ضمن اینکه این آموزش ها می تواند از بروز بسیاری از تخلف ها جلوگیری کند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه تشکیل کمیته ای در کنار مشاوره به منظور ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا ضروری است گفت:این اقدام قبل از ارجاع پرونده به دادگستری ضروری است.

سرهنگ تمیمی با بیان اینکه حجم بالای پرونده ها نشان می دهد جامعه از نظر علم حقوقی سطح پایینی دارد اظهار داشت: امید است این طرح به درستی اجرا شود تا مردم و جامعه از مسایل حقوقی بیشتر آشنا شوند ضمن اینکه در راستای اجرای این طرح در مساجد محلات می توان در هر منطقه مسائل و آسیب ها را شناسایی کرد.

وی افزود: از دیگر مسائلی که در راستای اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان به آن توجه شده فرهنگ مطالبه گری است چرا که اگر مردم یاد بگیرند چگونه مسائل مربوط به خود و یا جامعه را مطالبه کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه برای اجرای این طرح از کارشناسان و حقوقدانان استفاده می شود گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان با کمک ائمه جماعت در همه مساجد استان خوزستان اجرا خواهد شد.

اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان به مناسبت هفته قوه قضائیه با همکاری دادگستری ، بسیج حقوقدانان خوزستان و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان آغاز شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار