تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم گرد و غبار برای دومین روز متوالی در شهرهای خوزستان
 گرد و غباری که از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده برای دومین روز متوالی بیش از ۱۶ شهر استان را فراگرفته است.

 توده گرد و غبار که از صبح یکشنبه وارد استان شده بود، همچنان شهرهای خوزستان را آلوده کرده است. این ریزگردها دیروز به اوج خود رسید و از شب گذشته رو به کاهش گذاشت اما امروز دوباره روند افزایشی گرفته است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه) میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در شهرهای آبادان ۲۲۲، امیدیه ۳۴۸، اهواز ۲۷۴، بندر امام ۱۶۶، بهبهان ۱۷۸، دزفول ۳۲۷، رامشیر ۲۶۶، سوسنگرد ۳۳۹، شادگان ۱۷۸، شوش و کرخه ۳۲۰، شوشتر ۲۱۵، ماهشهر ۱۷۶، مسجدسلیمان ۱۶۱، هندیجان ۲۸۸ و کارون ۲۳۹ میکروگرم برمترمکعب گزارش کرده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت ۱۴ روز یکشنبه در شادگان به سه هزار و ۱۷۵ (۲۱ برابر حدمجاز)، سوسنگرد یک هزار و ۴۷۷ (۱۰ برابر حدمجاز)، اهواز یک هزار و ۱۵۳ (هشت برابر حدمجاز) و آبادان یک هزار و ۱۱۴ (هفت برابر حدمجاز) میکروگرم برمترمکعب رسید.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان درباره ماندگاری گرد و خاک و همچنین نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق  به مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی و سپس سایر مناطق استان از صبح تا اواخر وقت دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد. پیش از این نیز هشدار نارنجی نسبت به ورود توده گرد و غبار از کشور عراق از روز یکشنبه تا دوشنبه اعلام شده بود.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، ادارات و سازمان های پنج شهرستان شامل آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را برای امروز یکشنبه و ادارات چهار شهرستان شامل اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در ساعت ۱۲ امروز تعطیل اعلام کرد.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار اغلب شهرهای خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین آن در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

آخرین بار، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۴ شهرستان را در روز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه، با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار