تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۵۲۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به زندگانی شهید شرافت
شهید سید محمد جواد شرافت، نخستین نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی که در حادثه هفتم تیر ماه سال ۶۰ آسمانی شد.
 در فاجعه هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ هجری شمسی آیت الله دکتر بهشتی به همراه ۷۲ یار حضرت امام خمینی (ره) بدست منافقان کوردل در دفتر حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. نگاهی به زندگانی شهید شرافت

این جنایت تروریستی  نمونه‌ای از جنایات منافقانی است که داعیه حمایت از مردم ایران سر می‌دهند، ولی دستانشان به خون پاک ملت ایران آلوده است.

یکی از این شهدا  گرانقدر هفتم تیر سید محمد جواد شرافت، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی است که به همراه دو نماینده دیگر استان در مجلس شهیدان حجت الاسلام دانش  و علیرضا چراغ زاده دزفولی  در جنایت منافقان تروریست به شهادت رسید.

شهید شرافت در ۱۲ مهر ماه  سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در دارالمومنین شوشتر در یک خانواده مذهبی و علاقمند به خاندان عصمت و طهارت متولد شد.

این شهید گرانقدر که علاقه وافری به قرآن و اهل بیت داشت علاوه بر کسوت معلمی، مفسر قرآن و سخنران توانایی بود.

شهید شرافت در موضوع ملی شدن صنعت نفت بر علیه استعمار انگلیس  فعال با شروع نهضت حضرت امام خمینی (ره) در راه مبارزه بر علیه رژیم ستمشاهی گذاشت و در به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی مجاهدت و ایثارگری کرد.

وی علاوه بر استفاده از کلاس درس برای بازگو کردن حقایق اسلام و جنایات رژیم شاه با تشکیل جلسات تفسیر قرآن کریم به نشر معارف اسلامی و قرآنی می‌پرداخت.

شهید شرافت به عنوان نخستین نماینده مردم شوشتر به مجلس شورای اسلامی راه یافت و سرانجام در فاجعه هفتم تیر ماه به همراه آیت الله بهشتی و یاران حضرت امام خمینی (ره) در دفتر حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار