تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۵۲۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ریزگردها در آبادان به ۱۸ برابر حدمجاز رسید
 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد با ورود توده گرد و غبار از کانون‌های کشور عراق به خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

 میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه، در آبادان ۲ هزار و ۷۳۷، سوسنگرد یک هزار و ۶۱۲، اندیمشک ۱۹۷، اهواز ۲۳۲، بندر امام خمینی(ره)۲۳۹، دزفول ۲۳۷، شادگان ۴۰۸، شوش و کرخه ۲۵۰، شوشتر ۲۱۵، ماهشهر ۱۶۶ و کارون ۲۸۹ میکروگرم برمترمکعب بود.

همچنین در ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۷۲۴، اندیمشک ۱۹۰، اهواز ۲۴۷، بندر امام خمینی(ره)۱۸۶، بهبهان ۱۶۴، دزفول ۲۵۴، سوسنگرد ۶۵۴، شادگان ۳۷۱، شوش و کرخه ۲۳۰، شوشتر ۲۰۵ و کارون ۲۶۱ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

حد طبیعی ذرات معلق گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمتر مکعب است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار که از صبح امروز وارد استان شده، در برخی شهرستان‌ها رو به افزایش است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، شنبه شب، ادارات و سازمان های پنج شهرستان شامل آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را برای امروز یکشنبه و ادارات چهار شهرستان شامل اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در ساعت ۱۲ امروز تعطیل اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار بیشتر نقاط خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین آن در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

آخرین بار، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۴ شهرستان را در روز سه شنبه ۲۴ خرداد، با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار