تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۲۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفاظت از حریم خصوصی هنگام دسترسی به اینترنت در محیط‌های عمومی
رئیس پلیس فتا خوزستان در خصوص استفاده از اینترنت در محیط‌های عمومی و حریم خصوصی هنگام دسترسی به اینترنت هشدار داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی ضمن هشدار در خصوص استفاده از اینترنت در محیط‌های عمومی گفت: گاهی اوقات بنا به دلایلی مجبوریم به کافی‌نت و یا مکانی مشابه (مانند سایت کامپیوتری دانشگاه، مؤسسات و شرکت‌ها) که امکان استفاده از اینترنت را به صورت عمومی فراهم می‌کنند، مراجعه کنیم. اما صرف نظر از دلیل مراجعه، باید بدانید که مراجعه به این گونه مکان‌ها احتمال به خطر افتادن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی‌تان را افزایش می‌دهد.

او می گوید: به منظور افزایش امنیت خود باید نکات و توصیه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را مدنظر قرار دهید، در اماکن عمومی دسترسی به اینترنت به هیچ عنوان رمزعبور خود را بر روی مرورگر ذخیره نکنید.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: پس از اتمام کار حتما از حساب‌های کاربری خود نظیر ایمیل خارج شوید، برای وارد کردن رمز‌های عبور خود ترجیحا از صفحه کلید مجازی استفاده کنید چراکه احتمال نصب برنامه‌های شنود وجود دارد.

به گفته او، بهتر است پس از اتمام کار تاریخچه مرورگر خود را از روی سیستم رایانه‌ای حذف کنید و  در صورتی که فایلی شخصی را دانلود کرده و بر روی سیستم رایانه‌ای قرار داده اید پس از اتمام کار حتما اینگونه فایل‌ها را حذف کنید.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار