تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید گندم در خوزستان رکورد زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید گندم در این استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید که با توجه به خشکسالی شدید یک رکورد جدید در تاریخ کشاورزی خوزستان محسوب می‌شود.
 خدارحم امیری‌ زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تولید گندم در این استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید.

وی افزود: این میزان تولید گندم با توجه به خشکسالی شدید یک رکورد جدید در تاریخ کشاورزی خوزستان محسوب می‌شود. طبق شواهد حتی در شرایط ترسالی نیز شاهد تولید این میزان گندم در خوزستان نبوده‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: چنانچه بارش ها مناسب بود و ۸۰هزار هکتار از دیمزارهای استان به علت قطع بارش در ماههای بهمن ، اسفند و فروردین از بین نمی رفت تولید گندم در خوزستان حداقل ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یافت.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۳۵۷هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط غله و شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان از کشاورزان گندم‌کار خریداری شده است.

خدارحم امیری زاده تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان خوزستان هنوز به پایان نرسیده است و خرید به صورت پراکنده ادامه دارد.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
با سلام
این در حالی بود که جهاد کشاورزی فقط ۵۰ درصد اراضی مورد کشت هر کشاورز را جهت عقد قرارداد برداشت آب به سازمان اب معرفی کرده بود که به طبع ان فقط ۵۰ درصد خدمات را گرفتیم مابقی را هم ازاد خریدیم بذر ،کود ، سوخت و همه ی مابقی ازاد و الان هم مابقی ۵۰ درصد اب را نیز از ما طلب میکنند .
خدا رو شکر که فقط کشاورز زحمت این مقدار تناژ رو کشیده - پوزش برای مسئولین.
:
:
:
آخرین اخبار