تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۵۲۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین مرحله مبارزه با آفت برگخوار بلوط در جنگل‌های دزفول آغاز شد
 
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: دومین مرحله مبارزه با آفت برگخوار بلوط در مساحت یکهزار و ۶۲۲ هکتار از جنگل‌های بلوط دزفول آغاز شد.

محمد شفیعی زاده با اشاره به تعریف ۲ طرح کنترل آفات از ابتدای سال به منظور حفظ و صیانت از جنگل‌های زاگرس افزود: در مرحله اول که ابتدای سال انجام شد مبارزه با آفات برگخوار جنگلی در منطقه‌ای به وسعت چهار هزار و ۵۷۸ هکتار در مناطق سالندکوه، سیلوپهلو، دره کاید و احمد فداله انجام شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول پیشرفت این عملیات را ۹۴ درصد اعلام و بیان کرد: مبارزه بیولوژیک با استفاده از باکتری BT به روش محلول پاشی در مرحله اول انجام شد.

وی افزود: مبارزه با آفت برگخوار سفید بلوط نیز از ابتدای تیرماه در مساحت یکهزارو ۶۲۲ هکتار در ۲ بخش سردشت و مناطق ابوالحسن، سالندکوه و بخش شهیون و مناطق آب دیف تا اسفندیاری و شوی آغاز شده است.
شفیعی زاده با بیان اینکه عملیات محلول پاشی باید در زمان لارو انجام شود، گفت: تجهیز کارگاه در عرصه انجام شده و به محض طغیان آفت، عملیات مبارزه آغاز می‌شود.
وی افزود: در این روش نیز مبارزه به صورت بیولوژیک و با استفاده از باکتری BT به روش محلول پاشی روی درختان بلوط انجام خواهد شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با اشاره به وجود ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در این شهرستان اظهارداشت: برخی مناطق راه دسترسی ندارند و برای ورود به این عرصه‌ها باید از سمت اندیکا، اندیمشک و الیگودرز وارد شد البته چنین مناطق بکری دچار چنین آفت‌هایی نمی‌شوند و مناطق در دسترس انسان، آسیب پذیر هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار