تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۲۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حداقل ۳ میلیارد تجهیزات در اختیار ورزش محلات گذاشته‌ایم / کمبود امکانات را انکار نمی‌کنیم
 رئیس اداره ورزش و جوانان اهواز با بیان این‌که کمبود امکانات ورزشی را غیزاینه و بخش‌های دیگر انکار نمی‌کنیم، گفت: در چند ماه ابتدایی امسال حداقل دو تا سه میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در اختیار ورزش محلات قرار داده‌ایم اما به دلیل اینکه سازماندهی خوبی صورت نگرفته، خیلی مشخصص نبوده است.

سید علی حسینی در جلسه شورای ورزش اهواز که امروز ۴ تیرماه در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدیدهایی که از شهرهای اهواز، غیزانیه، اسماعیلیه و بخش مرکزی داشته‌ایم، ضمن بررسی نقاط ضعف این شهرها در تلاش بوده‌ایم که بحث توزیع تجهیزات را نیز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به ساماندهی ورزش محلات، گفت: از آقای غزی رئیس ورزش محلات می‌خواهم برنامه‌ای طراحی کند و تیم‌های ورزشی محلات از طریق این سامانه ساماندهی شده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت بگیرد. این‌که هر شخص و ارگانی به اداره ورزش و جوانان اهواز با یک نامه مراجعه کند و درخواست اقلام و تجهیزات داشته باشد، صرفاً ما را درگیر بروکراسی اداری می‌کند که این مهم از عهده ما خارج خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: همچنین توزیع عادلانه امکانات، تجهیزات و اقلام ورزشی می‌طلبد یک سازماندهی و برنامه‌ریزی منظم داشته باشیم و از این پس هیچ نامه‌ای را جز با تأیید رئیس ورزش محلات نمی‌پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه ابتدایی امسال حداقل دو تا سه میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در اختیار ورزش محلات قرار داده‌ایم اما به دلیل اینکه سازماندهی خوبی صورت نگرفته، خیلی مشخصص نبوده است و شاید از هر یک از دوستان عنوان کند مگر اداره ورزش و جوانان اهواز چه کرده است و این نیز به خاطر همان توزیع ناعادلانه است. بنابراین تأکید من این است که هر چه سریع‌تر سامانه‌ای جهت جمع‌آوری اطلاعات صورت بگیرد و از این پس مکاتبات فقط از طریق رئیس ورزش محلات باشد.

حسینی با اشاره به صورت‌جلسه‌ای در استانداری که تاریخ آن به پیش از سال ۱۴۰۱ برمی‌گردد و مربوط به ساماندهی زمین‌های خاکی است، گفت: در این جلسه قرار شد این زمین‌ها به تیرک، تور، توپ و روشنایی تجهیز شوند که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و اهواز بحث تهیه تجهیزات را بر عهده گرفت اما در بحث روشنایی مقرر شد این مهم توسط شهرداران هر منطقه انجام شود اما تاکنون دو منطقه شهرداری امکانات نور را فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین راه‌اندازی هفت رشته ورزشی در ورزش محلات به صورت پایلوت مدنظر بوده است که شامل رشته‌هایی از جمله دو، دارت و تنیس‌روی‌میز بود و حتی زمینه را برای ورزش محلات در شش، هفت رشته دیگر نیز مهیا کردیم. در حال حاضر ۱۲ هزار ورزشکار در رشته فوتبال محلات داریم و حتی می‌توانیم ۱۲ هزار ورزشکار دیگر هم در سایر رشته‌ها داشته باشیم اما ظاهرا قرار نیست به جز فوتبال در رشته‌های دیگر کار شود و گویا تمام تمرکز دوستان نیز بر روی همین رشته و در بخش آقایان است. در حالی که بانوان مستعدی داریم که از جمله آن می‌توان به خانم متقیان دوومیدانی کار پارالمپیکی خوزستان اشاره کرد. از رئیس ورزش محلات می‌خواهم که در شش رشته مدنظر فعالیت کند و ما نیز فضا در اختیارشان می‌گذاریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان اهواز با اشاره به دو طرح مدنظر برای این اداره، گفت: برگزاری المپیادهای سالانه و طرح استفاده از ظرفیت مدارس مدنظر است که طرح اول به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان قابل اجرا نیست اما برای استفاده از ظرفیت مدارس شرایط به صورتی است که می‌توانیم از ظرفیت و امکانات مدارس به ویژه برای مناطق کم‌برخوردار استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به گله‌مندی در خصوص کمبود امکانات ورزشی در غیزانیه، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات را در غیزانیه و بخش‌های دیگر انکار نکرده‌ایم و این نواقص وجود داشته است اما باید این نکته مدنظر باشد که اداره ورزش و جوانان اهواز چهار، پنج سال است که شکل گرفته و در این سال‌ها ما مسئول پیگیری بوده‌ایم و حتی واحد فنی و مهندسی، ذیحساب و عمرانی نداریم اما گزارشات را به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داده‌ایم و آنها هم بر اساس اولویت‌ها کار می‌کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار