تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۵۱۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه آمدن به صفحه اول گوگل (هزینه سئو) چه قدر است؟

این روزها با توسعه اینترنت و فناوری ارتباطات، کسب‌وکارهای مختلف مسیر تازه‌ای را برای رشد و موفقیت در پیش گرفته‌ و با راه‌‎اندازی سایت‌های فروش در بستر آنلاین فعالیت می‌کنند. صاحبین مشاغل آنلاین به‌خوبی می‌دانند که موفقیت آن‌ها در گرو سئو سایت است. سئو یک پروسه تخصصی بوده و به‌معنای بهینه‌سازی سایت برای موتور جست‌وجوی گوگل است. اهمیت سئو سایت بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ اما از آن‌جا که دریافت خدمات تخصصی نیازمند صرف هزینه می‌باشد، هزینه سئو به دغدغه اصلی کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است. عده‌ای از کارفرمایان تصور می‌کنند که هزینه سئو بالاست؛ اما لازم است بدانید تمام هزینه‌های جاری برای سئو سایت کاملا برگشت‌پذیر است؛ چون بهینه‌سازی سایت یک فرایند صد در صد نتیجه‌گرا است.

 

هزینه سئو

اهمیت صرف هزینه سئو در چیست؟

همه شما به‌خوبی می‌دانید که بیش از هفتاد درصد کاربران گوگل تنها از سه سایت صفحه اول گوگل بازدید می‌کنند. به همین‌خاطر کسب‌وکارهای آنلاین در تلاش‌اند که برای دیده شدن و افزایش ترافیک سایت خود در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرند. بنابراین بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل ارزش زیادی دارد. پیاده‌سازی خدمات سئو به‌عنوان برترین و مهم‌ترین استراتژی بازاریابی آنلاین، سایت شما را در نتایج برتر جست‌و‌جوی گوکل قرار می‌دهد؛ در نتیجه بازدید از سایت شما افزایش یافته و به‌دنبال آن به درآمدهای قابل‌توجه و برندسازی می‌رسید. سایت‌های سئو شده همواره مورد پسند گوگل واقع شده و می‌توانند در دنس گوگل جایگاه برتر خود را حفظ کنند‌. سرمایه‌گذاری روی خدمات سئو و بهینه سازی سایت مزایای بسیاری برای صاحبین سایت‌ها دارد؛ چون نتیجه حاصل از تکنیک‌های سئو، اثر طولانی مدتی در رشد سایت‌ها دارد. بنابراین صرف هزینه سئو کاملا منطقی و قابل توجیه است.

عوامل موثر برهزینه سئو سایت

سئو از خدمات و تکنیک‌های بسیار مختلفی تشکیل شده است. به‌همین خاطر هزینه سئو با توجه به نوع خدمات آن مشخص می‌شود. ضمن این که نمی‌توان قیمت مشخصی برای این خدمات تعیین کرد. در واقع قیمت سئو با توجه به شرایط هر سایت، میزان محتوای مورد نیاز آن، سطح انتظار کارفرما و نوع خدمات بهینه‌سازی برای سایت‌های مختلف متفاوت است. با توجه به وجود این تفاوت‌ها لازم است که به یک معیار مشخص در قیمت‌گذاری سئو سایت برسیم. اگر انتظار دارید که شرکت‌های سئو برای ارائه خدمات سئو لیست قیمت مشخصی در اختیار شما قرار دهند، سخت در اشتباهید؛ چون هزینه سئو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. وقتی شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار وارد فضای اینترنت می‌شوید، باید با سایت‌های مشابه بسیاری رقابت کنید. اولین سلاح در این رقابت گلچین کلمات کلیدی است.

در یک حالت کلی می‌توان گفت عواملی از جمله: رقابت بر سر کلمات کلیدی، شرایط فعلی سایت و ساختار درونی آن، جایگاهی که کلمات کلیدی گلچین شده به وب سایت بخشیده‌اند، تولید محتوا، لینک‌سازی، نوع دامنه و عمر آن و در نهایت تعرفه شرکت سئو در تعیین هزینه سئو نقش دارند. بر این اساس نوع محتوای شما از لحاظ سطح کیفی و کمی، زمان تحویل محتوا، تعداد کلمات کلیدی و چگالی آن در تعیین قیمت سئو اثر دارند. در مورد اهمیت اعتبار دامنه سایت نیز باید بدانید که گوگل به سایت‌های قدیمی اعتماد بیشتری دارد و سریع‌تر آن‌ها را در صدر جدول قرار می‌دهد. در حالی که سایت‌های نوپا باید تلاش بیشتری برای اعتمادسازی و جلب توجه موتور جست‌وجوی گوگل کنند. به‌همین خاطر سئو آن‌ها سخت‌تر بوده و هزینه بیشتری می‌طلبد. از طرفی هرچه تعداد سایت‌های رقیب و رقابت بر سر کلمات کلیدی بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل صرف کنید.

 

برای این که هزینه سئو سایت خود را به‌حداقل برسانید، شرکتی را انتخاب کنید که در مقایسه با شرکت های دیگرن دیگر قیمت‌گذاری منصفانه‌تری داشته باشد. برای این منظور می‌توانید رزومه و میزان رضایت مشتریان شرکت‌های سئوکار را بررسی کنید. پس از انتخاب شرکت سئو، مشاورین آن وضعیت سایت شما را بررسی کرده و بر اساس نیازمندی‌های صفحه شما قیمت گذاری سئو را انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال: ممکن است سایت شما ساختار داخلی منسجمی نداشته باشد. در این صورت صفحه شما به سئو تکنیکال نیاز دارد؛ اما اگر ساختار داخلی سایت بهینه‌سازی شده باشد، کافی است برای دریافت بک لینک هزینه کنید. به این ترتیب هزینه‌های جاری شما مطابق با نوع خدمات سئو و میزان آن کاهش می‌یابد.

مدل‌های مختلف قیمت گذاری سئو

قبل از هر چیزی لازم بدانید نتیجه سئو سایت مانند سایر استراتژی‌های سئو، به سرعت مشخص نمی‌شود. در واقع نتیجه بهینه‌سازی سایت در طولانی مدت حاصل می‌شود. روش‌های قیمت گذاری سئو بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل: بودجه شما برای سرمایه گذاری روی سئو سایت، سطح انتظار شما از نتیجه‌ای که می‌خواهید، محدودیت‌های زمانی و عوامل دیگر تعیین می‌گردد. از مدل‌های رایج دریافت خدمات سئو می‌توان به قرادادهای سئو ماهانه یا سالانه، قردادهای ثابت و مشاوره‌های ساعتی اشاره کرد. شرکت‌های سئو کار در قراردادهای ماهانه یا سالانه برای چند ماه مشخص استراتژی سئو را برنامه‌ریزی کرده و نتایج آن را به صورت ماهانه بررسی می‌کنند‌.

ضمن این‌که این شرکت‌ها گزارش نتایج سئو را به‌صورت مرتب به مشتری ارائه می‌دهند، هزینه سئو نیز بسته به حجم فعالیت و تعداد خدمات آن‌ها مشخص می‌شود. در قراردادهای قیمت ثابت، شما قبل از دریافت خدمات با امضای یک قراداد هزینه سئو را تعیین کرده و پرداخت می‌کنید. این نوع قرارداد به صورت پروژه‌ای بسته می‌‌شود و نوع خدمات مورد نیاز شما در اجرای پروژه لحاظ می‌گردد. پرداخت هزینه‌های سئو به‌ صورت ساعتی بیشتر برای دریافت مشاوره سئو مناسب است.

:
:
:
آخرین اخبار