تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۵۱۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام ۹ هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب در آبادان
 سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹ هزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان این مرکز از ابتدای سالجاری تاکنون انجام شده است.

  دکتر کامران سالمی روز شنبه ضمن اعلام انجام بیش از ۶۰۰ مورد نمونه‌برداری آب برای آزمایش‌های میکروبی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان افزود:بیش از ۹هزار مورد کلرسنجی از شبکه توزیع آب خانگی و اصناف صورت گرفته و حدود ۵۰۰ مورد نیز از کارخانه‌های یخ‌سازی، سه چرخه‌های فروش آب، استخرها و آب شیرین‌کن‌ها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با بررسی نتایج آزمایشگاهی هرگونه آلودگی در منابع آبی به آبفا اعلام شده و مورد پیگیری قرار گرفته است.

دکتر سالمی فعالیت‌هایی که در این مرکز در خصوص کنترل و نظارت بر آب آشامیدنی در سطح مصرف شهروندان انجام می‌شود را شامل کنترل‌ میکروبی، انجام کلرسنجی و تعیین میزان کلر باقیمانده آزاد آب، نمونه‌برداری، انجام آزمایش‌های شیمیایی منابع آب و سنجش پارامترهای شیمیایی اعلام کرد.

وی گفت: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایت و  پیشنهادهای شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرح‌شده در این سامانه در خصوص مشکل کیفیت آب‌رسانی ظرف مدت حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز پاسخ داده می‌شود.

شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار